Ledig helg

Jajamenn jag är ledig i helgen! Kan behövas. Endast två veckor kvar till semester nu och det känns i kroppen.. Man börjar varva ner och känner sig inte lika engagerad på jobbet längre, men går mest runt och planerar semestern. Vi har nya sköterskor på avdelnngen nu som går intro. Igår hade jag en jätteduktig tjej med mig, jag behövde ju inte göra någonting!
I går kväll åt vi jättegod mat från våran matkasse. Kotletter i gräddsås med rotsaker, till det drack vi ett glas rött. ALva gick och la sig strax efter 7 och det var bara skit på tv. Halv 9 somnade både jag och Mange på soffan. Vaknade mitt i natten och var heöt slut i kroppen frös och kunde inte röra mig det tog ett bra tag innan jag fattade att det var på soffan jag låg och sov. Mange satt i fotöljen och sov och tv:n stod på.. klockan var 00. Det var bara att masa sig upp och försöka somna om, vilket inte var så lätt. Men det var den fredagkvällen det ;)
I dag gjorde ALva morgon redan kl 6 =/ Det är nackdelen med egen säng.. Men hon är så duktig och sover ju hela nätterna där utan problem så jag får väl ta att dte blir tidiga morgnar då.

Idag ska lilla A till mormor och sova. Mange jobbar 12 timmars helg och jag har bjudit hem några arbetskolleger vi ska fira in semestern med exotisk bricka och något glas vin. Synd att det ska regna hela kvällen =/ Sabina fårn Åland kommer hem =) Åhh det ska bli såååå roligt att träffa henne !
Ska hålla mig från alkoholen så jag kan springa i morgon bitti nu när jag blivit barnledig. Nästa vecka blir dte minimalt med tärning eftersom M jobbar em och jag fm. ALva får hänga med i vagnen eller på gymdagiset.
Nej nu ska vi städa undan lite här hemma och ta en promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0