Världens roligaste jobb

Ja jag är sjukt nöjd över mitt val av yrke! Idag kom det en patient som jag hade hant om när han kom in och tackade för god omvårdnad, du är en ängel sa han! Idag har vi haft ett riktgt grispass. Svårt sjuka patienter och trångt, överbeläggningar åt min lunch och gick på toaletten första gången alv 2 idag :) konstigt att man kan gilla det men jag stortrivs när det händer gejjjer!
Efter jobbet kände jag mig som en urvriden disktrasa.. Men 5 min med Alva får ju en att glömma vad som helst! Heeej sa hon när hon mötte mig på dagis och sken upp som en sol :) hur är det möjligt att just jag fått en sådan underbar flicka? Jag är i alla fall evigt tacksam för det..
Hemma gjorde vi torsgratäng och M kom på middag, efter maten tog jag en springtur blev en kort runda på 5 km och med lite backintervall i början.
I morgon hoppas jag på en lite lugnare dag på jobbet och sen ska vi tvätta.
Den här fina lyktan fick jag av min kära mor igår på alla hjärtans dag! Visst är den fin?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0