Fantastisk helg i grövelsjön

Jag är förälskad! Vid första ögonkastet! Jag vet nu mitt kall här i livet.. Det är att köpa en fjällstuga! Helst i grövelsjön.. Vilken fantastisk värld det är där uppe! Vi åkte på fredagen vid kl 3 hämtade upp 7 förväntansfulla tjejer.. Vi lånade en toyota verso som man kan åka 7 i men då får man liksom skippa bagageutrymmet.. Men vi var så optimistiska och trodde vi skulle få plats med all packning.. När vi kom till tjej nr 4 så skakade bara hennes man på huvudet och frågade om vi ville låna takboxen, det ville vi =) Vi blev ståendes i falun i 2 timmar pga en stor trafikolycka.. så vi passade på att äta kvällsmat där.. I mora storhandlade vi precis innan stängning och kom fram till grövelsjön tio i tolv.. I vanliga fall åker man den vägen på 4,5 timme enligt emma =) Haha 35 mil.. På lördagen begav vi oss ut på haik.. SOlen strålade det var 20 grader varmt i luften.. Vi besteg berget blåkläppen.. det tog oss 3 timmar.. Vi hade inte direkt brottom utan bara strosade.. Så hade vi ju emma gravid i 27 veckor med oss också.. Jag vart himla imponerad av henne! På toppen åt vi varm korv och smörgås, vi lämnade ett litet meddelande i gäsboken och gick sedan nedför åt andra hållet.. Vet inte hur många lemlar vi såg.. Inga renar dock =/ Men en älg från bilen! Vid stugan igen satt vi i solen och njöt efter våran 1 mils långa haiking.. På em bastade vi och badade i bäcken.. Som var sååå kall så det stack i benen tuffaste tjejerna badade flera gånger och doppade huvudet till och med.. jag kärringbadade genom att doppa rumpan och skvätta vatten på armarna.. Efter bastu och bad blev dte tacos och vin.. Sedan satt vi och småpratade till midnatt.. På söndagen städade vi och packade ihop och åkte hemöver vi stannade till i mörkret för att vandra till njupeskärsfallet och titta på sveriges högsta vattenfall.. Superfint och häftigt var det! Sedan blev det picknick och sedan åkte vi hemåt.. Halv 8 på söndag kväll var vi hemma! Tack för en otroligt underbar helg! Det har vart en av de bästa på väldigt länge.. Och som jag behövde det! Har sovit som en gris båda dagarna och verkligen stressat av i detta lugn.. Helt tyst med endast bäcken som ljudkälla.. Frisk och ren luft.. Balsam för själen! Nu är jag äntligen frisk från min förkylning och ska ta tag i träningen igen.. Har mått skit och haft ont i hela kroppen.. Skitont i magen och mått illa pga alla kolhydrater som jag ätit under veckan.. Smörgås har jag inte ätit på ett halvår, magen har vart svälld så jag har sett gravid ut.. Smygstartade igår i gymmet med rygg och axlar.. Jag kände mig riktigt stark kroppen behöver en längre vila emellanåt.. Och igår kväll sprang jag 5 km.. Genom boulognen i mörkret.. Det var underbart! Idag ska det arbetas eftermiddag.. SÅ det blir träning alldeles innan jobbet.. Först mysa med mitt underbara barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0