Lördagshäng med Alva

I dag fick mamma sovmorgon! Trodde att hon skulle vakna när pappas väckarklocka ringde tjugo i 5 men inte.. KVART ÖVER SJUUU vaknade hon.. Underbart! Vi sladdade ner och åt frukost i lugn och ro och hade en riktig mysmorgon.. Precis som vi brukade ha när jag var mammaledig och pappa jobbade.. Efter frukost tog vi en tur med vagnen ner till lekparken och åkte lite rutschkana och gungade.. men hon tröttnade fort idag för det var så himla kallt och hon var jättekall om händerna när vi kom hem, trots fleecefodrade gallonvantar.. Sedan åt vi lunch, potatis/blomkolsmos med korv.. Sedan sov hon 1,5 timme och jag passade på å lurade på soffan jag med i 20 min... Efter tuppluren tog vi en löprunda.. Hela 7 km med vagn.. Tungt var det och sakta gick det.. 7 min mer än vad jag brukar springa den vändan ¨på.. Då gick jag också vid 2 tillfällen.. Jag fattar inte hur jag släpade runt på den där vagnen i början.. Det måste vart supertungt med den konditionen jag hade då.. Bra jobbat i alla fall.. Hemma körde jag lite styrka med gummiband och kettlebellen.. Nu sitter ALva och äter.. lax med potatis/blomkolsmos och gröna ärtor.. Jag ska ut och äta med kompisar.. Pappa slutar nu kl 18.. I morgon gör han 12 timmar igen.. Men då far vi hem till Hofors och uppvaktar min pappa på fars dag.. Och hälsar på morfar och farmor.. Men nu ska jag fixa frilla och fejs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0