Vårrus och spring i benen..

Yes i går gjorde vi det! Mammorna hette våran grupp.. Eftersom vi var mammagruppen som sprang! Jag var laddad och taggad och nervös som fan! Kände att jag hade lite press på mig eftersom jag ändå har sprungit en hel del.. Jag hade så görna velat springa på 5 min/km alltså hela loppet på 25 min.. Meeeen det var ju 6000 tjejer till som också ville ha en bra tid så det var trångt! Första minuten fick man ju typ gå fram för det var så tjockt... Sedan var det svårt att ligga på eftersom man fick hoppa kors och tvärs mellan sega stoppklossar... Såååå min tid slutade på 29 min.. I alla fall under 30 vilket var ett måste! Så jag är ganska nöjd.. Och med tanke på att jag slutat med kolhydrater så hade jag dåligt med energi också.. Men jag tyckte ändå att det gick bra.. Lite feg var jag kanske... Jag vågade inte ta i för mycket utifall jag inte skulle orka till slutet.. Och så ångrade jag att jag stannade vi söderbacken för vatten för då tappade jag farten direkt.. OCh sen missuppfattade jag mål jag trodde vi hade längre kvar så jag väntade med att spurta tills det var typ 50 min kvar Jag trodde vi hade minst 200 m kvar.. jaja.. Bättre tid nästa år! Picknicken efteråt var supergod och jättemysigt.. SYnd bara att det vart så kallt och regnet hängde ju i luften.. Mange och Alva stod bredvid och hejade in mig i mål =)

I dag trodde jag att jag skulle vara död men det var jag inte! Så på med löpardojjorna bara och så stack jag i vög till en brant backe vid golfen och sen körde jag backintervall.. Mitt bästa blev hela backen på 20 sek.. Jag tog den 5 gånger sen sprang jag intervaller runt i14.. Men då hade jag tuggummi i benen.. Så det ska bli skönt att vila dom i helgen.. men kanske kanske att skorna hänger med ändå och det kan bli en liten tur på Lördag morgon ;)

Efter löparturen hade jag farten uppe så då passade jag på att klippa gräsmattan, rensa jordgubbslandet och blomlanden, planterade blommor i en kruka, dammsög och tvättat två maskiner... Nu har jag precis vart och pantat burkar och handlat för i kväll ska vi grilla =) MMMM jag ska packa någonstanns snart också.. Men det blir nog inte så mycket att ta med.. Ska prova lite olika frisyrer till kvällen med.. Vart för övrigt supernöjd med håret.. Lite i mörkaste laget kanske.. Men det är ju sommar och då kommer det bli blekt... Nej nu ska jag passa på att få lite sol på mig medan Alva sover..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0