Välkommen Maj!

Jahapp då var det Maj månad! Alva blir 9 månader nästa fredag.. Vart tar tiden vägen? Vart är min lilla bäbis? Snart stora tjej som om 6 månader ska börja på dagis! Mamma ska börja jobba =/ Jag vill vara hemma med liten Alva resten av mitt liv... Hon kan bli högst 5 år sen kan vi börja om från nyfödd =) Fy för fjortis som ska skrika att hon hatar mig och sånt...´Nej hemska tanke det lämnar vi!

I går var det sista april.. Det firade vi hemma hos oss med hela huset fullt av gäster! Vi var 14 vuxna och typ 10 ungar.. HUuuur mysigt som helst! Jag älskar det! Kanske att vi vart lite för många, just det här å hinna räcka till åt alla, hinna prata med alla och se till att alla har det bra.. Och för att inte tala om plats för alla.. vi hade ju planerat att vara ute hela kvällen och grilla och duka ute men det gick ju inte med de ishavsvindar som blåste... Så vu bar in alla bord och dukade inne i stället.. det gick det med! Tur vi har stor hall för där fick de stora barnen sitta och så satt vi vuxna och alla små barn i köket och några i vardagsrummet.. Vi hade nog alla åldrar med på barn.. från Alva 9 månader till Anton 11 år och allt där emellan! Jätteroligt!
Vi grillade och åt gott och efter det bjöd vi på glass med kolasås sedan var vi några tappra som gav oss ut och kastade lite kubb... Mange slängde i ved i grillen så vi kunde stå där och värma oss.. Vi har ju en hemmagjord grill som ser ut som en önskebrunn med tak och grejjer så där stod vi och tryckte... Barnen hoppade på studsmatta!
Det var för kallt för att ta sig till kasen, annars hade vi tänkt gå ner till Boulognen vid högskolan för där har dom en JÄTTEkase.. men som sagt och lilla ALva sov så skönt i sängen så jag ville inte rycka upp henne... De flesta avlägsnade sig vid 8 - halv 9 med de minsta barnen och till slut blev det bara vi och Micke och Natalie som var barnlediga kvar.. De åkte hem vid 23 då hade vi tagit nåt glas vin ihop.. Supermys!

I dag gjorde ALva morgon halv 6, vet inte varför hon ska upp så tidigt.. Nu kan vi nog inte skylla på tänderna längre för de har ju spruckit igenom.. Utvecklingsfas kanske? Jag tror det ska komma en sådan nu.. MÅste kolla i boken...
Vi har hunnit med en promenad runt sätra och stannade på smultronvägen och drack kaffe... NYss lunchat och nu är pappa M nere och tränar.. Vis ka ytterliggare en promenad snart så pruttan får sova...

I morgon ska vi några jobbarkompisar åka hem till Maria och hälsa på i G. Hammarby hon är hemma med havandeskapspenning nu innan lillan nr 2 kommer ´=) ska bli jätteroligt att få se deras hus.. Annars är veckan rätt lugn.. Blir att göra ett ryck med sista skoluppgiften bara sen så! Veckan som var har jag haft lite vila med läöpningen också.. Blev bara en tur, jag har ju ont i benen till och från.. Muskelfästena tror jag! Kanske man skulle ta ytterliggare en massage? Och ska köra lite gym också..
Annars ser jag fram emot maj, det blir bröllop i slutet och ta fram och damma av motorcykeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0