Nuså

I dag är det SÖndag ! En sån där dag när jag är sur och har ångest över det mesta.. Varför är det så med söndagar? Förr var det för att man vart för full.. Nu är det andra saker.. I dag fick jag ett raseriutbrott för att vi inte städar.. Men jag städar ju inte själv heller? Så varför sura på stackars MAnge? Eller jo jag städar.. damsuger, städar toaletten, torkar golv 1 gång i veckan.. Men nu menar jag grovstäda! Typ rensa garderober, slänga saker.. Dammtorka överallt, torka lister, dörrkarmar, dörrhandtag... Sådan typ av städning! Nu menar jag inte att man behöver göra det var och varannan dag heller.. Men typ.. 1 gång om året MINST! Det tycker inte MAnge.. Han tycker jag är dryg.. Men förstår du själv hur äckligt det är med dörrhandtag... Förstår du hur många miljarders triljarders baskelusker det sitter där.. Jaja.. Jag svirade om och dammtorkade vardagsrummet, hallen, sovrummet, garderoben och ALvas rum.. Köket städar man ju ändå rätt ofta.. Skitsamma föstår inte varför jag skriver om det.. Jo ångest var det ju! Jag får ångest över att inte hinna med å rensa rabatterna, rensa ogräset i garageuppfarten.. Tvätta fönster, plantera blommor. Jag har två påsar blommor som stått på altanen i över 1 vecka nu som väntar på att hamna i krukor.. Varför händer ingenting för??? Jag har fullt upp med Alva hela tiden men ändå tycker jag ju inte att vi göra speciellt mycket.. Och vad gjorde vi tidigare? När hon låg stilla där man la henne?? Nu äre ju jaga från morgon till kväll.. Fan hon är inte still en sekund alltså! Det är ju roligt såklart! Men mysstunderna är ju såååå borta!

Aja.. vi har haft en supermysig helg.. I fredags var det såklart tacos och talang.. SOmnade till rysaren som vi skulle se.. Insidious! SKa se den i kväll i stället.. PÅ lördagen körde jag gym, så grymt skönt! Var och handlade på proteinbutiken.. Ett nytt vassleprotein med mintchockladsmak! Så himla god.. SÅ nu behöer jag aldrig mer köpa smågodis, nu kan jag varva mina snabba/långsamma protein i stället.. Mintchocklad med cookies and cream, den smakar som kola! JAg föstår inte hur ett protein kan vara så gott.. JAg har ju ändå provat en hel del protein genom åren.. Men de här slår allt! PÅ kvällen var vi bjuda ut til Tomas i Hagaström.. Där bjöd han på toast skagen, supergod.. Sedan hade han grillat lax och haj? Laxen var suverän den smällte i munnen, hajen smakade just ingenting.. Till det hade han potatismos med ost i och en grönsallad.. Allt var kanongott! Till efterrätt hade jag gjort ananaspaj.. Den gick inte av för hackor den heller ;) Under kvällen spelade vi kinnect, vi boxades, bowlade och spelade volleyball! Jätteskoj! ALva somnade fint i vagnen.. Sen vart det eurovisionmello och då somnade jag. Jag hörde Saade sen sov jag som ett barn i Manges knä.. Vi åkte hem lagomt till omröstningen.. SÅ den satt vi i köket här hemma och tittade på.. MAnge skrek och var alldeles upprörd.. Över en musiktävling??? Synd att han inte vann, det hade vart skoj!

I dag har jag vart ute på en löptur.. 9 km blev det.. Nöjd.. Men jag har så ont i benen.. Har bokat in en massage igen på Onsdag, hoppas det släpper helt och hållet då! Det gör ju betydligt mycket mindre ont än förut men det är heller inte helt bra! Sen vart det som sagt städning..
I morgon Måndag ska mange ut i skogen med STefan K och hämta hem ved som vi ska få.. JAg och ALva ska gå på öppna förskolan och på em ska vi kika på ett nytt hus =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0