Hammarby

I dag har vi vart och besökt Maria och bäbismagen i hammarby.. Och vilket hus! Gud så vackert det var.. Gammalt hus med lada och stoooor tomt med utsikt över hästhagen och vattnet! Jag skulle vara avundsjuk om det inte vore för att det spökar där! Hon har så många spökhistorier Maria.. Men eftersom det är hennes drömhus så vägrar hon flytta.. Gubben som byggt huset är ofta och besöker dom och han är inte trevlig!
Marias syster var också där och deras två små tjejer... De bjöd på lunch och supergod kladdkaka! Jättetrevligt! Maria pluggade med oss men hoppade av i början på kursen... Det var jätteskoj att se henne igen.. HOn gick introduktion med mig när hon började sen gick jag hem på havandeskapspenning! Hon är supergullig!

ALva har det jobbigt med tänderna.. I natt vaknade hon med ett gallskrik, näst intill otröstlig! Det gick inte att få henne att somna om inte ens med välling.. Och så har det ju aldrig vart förut.. Trött var jag eftersom jag preciiis hade somnat vid 23:30.. Men det var bara att acceptera ta några djupa andetag och inse att vi blir nog vakna ett tag.. Stackarn gned sig i munnen och grinade!  hon fick alvedon och till slut somnade hon i min famn i min säng.. Har ju heller aldrig hänt förut.. 1,5 timme var vi vakna.. Jag vågade inte lägga henne i sin egena säng så hon fick ligga med mig, supermys! Men nog gillar jag att kunna vända på mig och sträcka ut mig ordentligt allt.. Men eftersom det inte händer så ofta (typ aldrig) så var det rätt mysigt... Det kändes som om vi precis hade somnat när KATTjäveln satte i gång och skrika kl 4 då var han nödig tror jag för han skrek i 10 min och jag vet inte hur många gånger jag ströp den jäveln i mina tankar.. Till slut gav han upp och gick på lådan.. Som tur var sov hon vidare.. Till kl 5 då fick hon välling och så la jag henne i sin egna säng och så sov hon till halv 7... Jag har vart sååå trött i dag men det gör ingenting! Hon har vart på lite bättre humör på dagen, har ju bra bitringar och sådana där som man kan kyla ner.. Men nu på kvällen var hon ledsen igen.. Fick alvedon och somnade direkt vid vällingen.. Hoppas hon sover bättre i natt...

Själv tog jag mig ut på en löptur för att koppla av lite.. det vart 8,5 km på 50 min.. Rätt nöjd.. SKönt var det! Nu sitter jag och har ångest över att jag inte sätter fart med fördjupningsarbetet men jag orkar fan inte! Tänkte ta torsdag som hldag till det.. Då får Mange ha hand om ALva så fort han vaknat efter nattskiftet!

Nej nu ska jag glida ner i soffan och slappa lite.. Känns som om det blir tidig kväller i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0