Underbara väder..

Kan man bli annat än lycklig när det är sånt här väder ute? I dag slog våran lilla Alva upp sina blå kl 6 som vanligt, börjar vänja mig vid det nu.. Nog för att det var skönare när hon sov till 7 allt men men... Jag ska inte klaga, hon sover bra hela nätterna ändå tycker jag.. + att man får ju ut så mycket mer av dagen om man går upp i tid ;)
Jag har vart på gymmet och kört hårt.. Riktigt skönt att få köra ur kroppen ordentligt.. Sen har vi vart på stan.. Tog en promenad ner och stannade i Boulognen och matade ankorna, Alva var vaken för en gångs skull och hon tyckte det var roligt.. Vi var ner på intersport och köpte en ny cykel åt mig =) De hade bra pris på en dampeda där så jag ska hämta den i morgon.. Ska åka iväg och köpa babysits och cykelhjälmar åt hela familjen, billig livförsäkring det där.. Här om veckan cyklade en man ihjäl sig hemma i Hofors, det känns onödigt att göra det när det finns så tuffa hjälmar nu för tiden.. Och så kikade jag på nya löpardojor.. Det ska jag också köpa nya nu mina är faktiskt hela 2 år gamla.. Ja förra året sprang jag ju inte så mycket i dom för då hade jag ju tjockmage.. Men annars brukar jag köpa nya 1 gång per år i alla fall..

Vi tog en kaffe i solen och M stannade kvar på friskis och ska köra ett gympass.. Jag och Alva kom nyss hem nu sover hon i vagnen på bron i det härliga vädret.. Tyvärr har jag lite plugg att ta tag i så jag sitter här och läser och skriver.. Nu har jag avklarat FF i morgon kör vi ett annat ämne.. DÅ kommer mamma/mormor och gör oss sällskap.. Hon tar med ALva på promenad så kan jag sitta ifred..

I kväll skottar vi av grillen också... Vi har grillat flera gånger i vinter och i kväll ska vi grilla skinkstek och majskolvar =) Mmmm..
Nej mera förmaksflimmer var det..

Kommentarer
Postat av: Gabbe

tjoo det gör ni rätt i med hjälmar. Det är så kul att cykla och barnen tycker det är ännu roligare. Det var mammas kusin =( tyvärr så fick han hjärtinfark där av cyckelvurpan.

2011-03-19 @ 15:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0