Tänk positivt!

Att det ska vara så svårt! Varför är man funtad på det vis att man först ser allt negativt och omöjliga i olika saker? Varför kan jag inte bara leva efter måttot "det löser sig".. Jag är hyperstressad just nu och då är det ju enklast att tänka negativt.. Det är så otroligt mycket att hinna med.. Jobbigast och mest stressande är ju skolan.. Att en enda liten kurs på 25% fart kan ge så mycket stress.. Det är en stor tenta om 3 veckor och två arbeten kvar efter seminarium och föreläsning i morgon då.. Det är inte mycket kvar nu, häng ut!
Men jag tackade nej till klädpartyt i alla fall, det känns skönt vi tar det till hösten eventuellt.. Nu är det så mycket.. skola.. sälen.. bröllop... börja jobba extra... Ja och så vill jag ju njuta av våren och ALva såklart..

I dag kom jag igång med springningen igen efter 3 veckors uppehåll (förkylning, magsjuka) kändes otrooooligt bra! Vi åkte upp till Hemlingby och jag sprang två varv runt 2 km slingan medan Mange gick ett varv med ALva i vagnen.. SÅ underbart med SOL! Och nu är jag på gång igen, det känns bra! Vi ska ju springa vårruset snart alla mammorna från gruppen =) det ska bli skoj.. Och sen ska ju jag och Sara springa tjejmilen till hösten.. MItt mål är som jag har gjort hela vintern att springa 3 ggr/ vecka.. Ett intervallpass, ett lagom joggpass och en längre sträcka och så ska jag gå in mer för gymmet nu minst 2 ggr/vecka..

Efter joggingturen i Hemligby åkte vi runt och kikade på lite cyklar.. Jag ska köpa en ny nu till våren med cykelhjälm och barnsists =) Sen på em har jag och Alva vart på stan och fikat med Sabina, förberett oss för morgondagens seminarium och nu har ALva precis somnat.. En helt underar dag med massa sol och mycket energi!
I morgon är det skola hela dagen.. ONsdag promenad med Malin och Milo och bvc träff, Torsdag ska vi hälsa på en arbetskamrat som precis fått barn, fredag sopplunch med mammorn och babysim.. Hektiskt att vara mammaledig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0