Fredagsmys

Sovmorgon i dag igen.. Usch M skämmer verkligen bort mig! Han och Alva gick upp strax efter 5 i dag, det är de där tänderna ändå som spökar tror jag..
Jaja när jag vaknade runt 8 var de redan ute på promenad.. Så jag hoppade i springskorna och gav mig iväg jag med.. 7,5 km på 45 min.. Inte min bästa tid men utan frukost i magen och efter två veckors uppehåll så jag är nöjd!
Sen så var det dags för sopplunch uppe i Hemlingby hos en útav mammorna, det v ar supermysigt och god soppa var det! Efteråt bjöds det på hemmagjorde semlor =) Så nu är man mätt i magen.. Mysigt med alla barnen, de ser varann på ett helt annat sätt numera..
Nu sitter jag och väntar på att knalla i väg på babysim.. M jobbar em så vi får klara oss själva, men det går ju så bra så! Alva sitter och sover i bilen... Hon får sova så länge som möjligt innan vi drar så hon är pigg och glad i bassängen.. Jag undrar bara hur vi ska göra om vi ska släpa med oss vagnen (i all ny snö som har kommit) eller om jag helt enkelt ska bära henne fram och tillbaka.. Det är ju max 500 m över till sjukhuset...

Efter det så blir vi bara hemma.. M har gjort en kycklingsallad som jag ska mumsa i mig när Alva somnat.. Får se om jag orkar plugga nåt.. Känns omotiverat när det är helg.. I går läste jag om förmaksflimmer i alla fall.. Hörde av en av mammorna i dag att landstinget erbjuder sig att betala vidareutbildning för sköterskor nu till IVA, Narkos och operation nu.. Hmm åhh vad jag är sugen och att FÅ 18 000 i månaden för att läsa är ju väldigt lockande slippa mera studielån.. Men det är det där med D uppsats, tycker det räcker med B och C.. Men vad fan.. Det är ju läge att göra det nu när man ändå är hemma.. Kanske man kan vara hemma mer så slipper Alv dagis.. tror det ör distansutbildning.. Åhhh vilken beslutsångest ska jag söka eller inte.. Jag trivs ju så bra på jobbet just nu.. Nja vi får se.. Det kommer säkert fler sådana chanser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0