Edsken och Hoforsbacken

I går hade vi en helt underbar dag på sjön.. Vi vaknade åt frukost och tog det lugnt.. Packade bilen proppfull (trots takbox) och så styrde vi mot Engelsfors... Här packade vi om och tog fyrhjulingen ner till båtplatsen och gjorde eld ute på udden och myste i solen.. Det var tråkigt att det blåste så hemskt men mysigt hade vi.. Vi åkte fyrhjuling på sjön, ANton körde han med och var jätteduktig! Vi grillade korv och drog Alva i pulka och SOM hon skrattade.. Till slut deckade hon i vagnen.. Vi pimplade lite och sen drog vi oss hemåt runt 3 för då blåste det isvindar..
Hemma hos mamma och pappa bastade vi och åt supergod middag med lax och färskpasta... Syster/moster kom förbi hon också..

I dag väntar en halvdag i Hoforsbacken! Anton ska åka skidor och Mange och jag får turas om på brädan.. Alva får följa med hon också (såklart) tar med hennes pulka och vagn.. Jessica med familj skulle också komma upp... I eftermiddag har vi babaysim.. Full aktivitet! Precis som det ska vara när det är sportlov ;)

I morgon ska Alva sova borta för första gången... Jag vet inte vad jag och Mange ska hitta på... Bio kanske? Eller gå på någon mysig pub? I alla fall så behöver vi vara för oss själva och få sova ostört och samla lite ny energi... Och lilla Alva behöver ju också få umgås med mormor och morfar utan att vi är med hela tiden.. LIllhjärtat!

Nej nu ska jag väcka övriga familjen för att äta lite frukost och sen göra oss klar för ännu en toppendag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0