Effektiv..

Söndag idag.. Jag har jobbat fre och lör och ska ut och jobba i em.. Gårdagen hände det inte ås mycket.. På jobbet var det lugnt.. Vi var väldigt många i personalen så vi slogs om arbetsuppgifterna kan man säga.. Dagen gik långsamt och jag längtade sååå mycket efter min Alva.. Väl hemma var vi och handlade lite på city gross och så gjorde vi tacos på kvällen.. Det blev inte många knop, trots seg dag på jobbet var jag helt slut! Somnade halv 10.. Men det var skönt för jag var riktigt utvilad i dag när ALva ville kliva upp halv 7 ! På morgonen har vi myst lite hon och jag, käkat frukost i lugn och ro.. Sedan tog vi en joggingrunda.. Alva i joggvagnen och jag bakom.. Vi joggade bort till i14 och jag körde lite backintervall.. Den backen är riktigt bra att träna i.. Först körde jag 5 lugna intervaller upp och ner för hela backen sedan gick vi till mitten av backen och så spurtade jag uppför 5 gånger och sedan tog jag hela backen igen 5 gånger.. Så 15 st intervaller med lagomt tempo/spurt/jogg... ALva satt i vagnen och hejade på! Var ute i 45 min totalt.. På vägen hem somnade hon i vagnen så väl hemma tog jag tag i fönstertvätt på övervåningen.. Vet inte varför jag har dragit ut på det så länge.. Jag tror det har med finvädret att göra som vi hade  slutet på Maj början på Juni.. Men nuså är det gjort och nya fina gardiner sitter uppe.. Inte en dag för sent.. Men vem bryr sig? Nästa år ska jag köpa fönstertvätt, för det är fan det tråkigaste som finns.. Mina arbetskamrater sa att det inte alls är dyrt så så får det bli! Våra småfönster på övervåningen är helt sjukt att komma åt.. Mange har fått satt ihop en jättelång stege och tar dom från utsidan.. Jag vet inte riktigt vad han tänkte med när han satte in dom fönstrena ?

Jag tänkte jag skulle ta en runda på gymmet innan jobbet också.. Vi får se om det hinns med..
Veckan som kommer händer det heller inte ås mycket.. Ska jobba 3 nätter och midsommaraftonen kommer vi troligtvis att spendera ute i Bovik vid Matte och Carros stuga..

Sitter och planerar en tripp till Sthlm, hittade et supermysigt vandrarhem i Gamla stan som vi funderar på att boka 2 nätter och göra stan lite.. Ta vaxholmsbåten och bara mysa.. Strosa runt och bara vara i 3 dagar.. Skulle vara skönt.. Det blir efter min jobbperiod.. Bara 2 veckor kvar nu.. eller 7 skift om man vill se det så.. Sedan ledig i 2 månader till innan det börjar på allvar! Men det sre jag bara fram emot..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0