Helvetesnatten

STackars Alva har vart toksnorig i natt, det funkade inge bra att sova i sittvagnen.. eller jo det gick ett par timmar men eftersom hon inte kan röra sig så mycket så vaknade hon efter 3 timmar.. Då tog jag över henne till våran säng så hon kunde ligga på Manges stora kudde, så hon fortfarande fick högläge.. Han jobbar nattvecka så det var ingen fara.. Men nu är ju inte hon van att sova så nära mig och inte jag bredvid henne heller.. Så hon vaknade när jag rörde mig och jag vaknade när hon rörde sig.. Och vid 2 så sög jag näsan på snor medan hon sov typ men sen råkade hon nysa och då var hon klarvaken i 2 timmar.. Vid 6 vaknade hon igen och tyckte det var morgon... Det tyckte INTE jag kan jag säga.. Det kändes som om jag hade sovit 2 minuter under hel natten.. Hon var också skittrött i 2 timmar försökte jag få henne att somna om men icke.. Så i dag har man vart lagomt mosig.. I natt skiter jag i högläge, hon får sova egen säng.. Men snoret är bättre ocskså...

I alla fall så kan jag meddela att min hemlagade mat gjorde succé! Hon fick kyckling, pasta, morötter och broccoli i dag och till det gjorde jag en sås och rörde ihop allting till en enda pure och som hon åt! Det var roligt.. I början ratade hon min hemlagade mat helt därför har jag kört burkmat större delen men nu hoppas jag kunna laga lite mer det blir ju billigare och framförallt nyttigare! Kokade en bit lax  dag så i morgon provar vi det och potatis och majs kanske =)

Har precis vart i valbo och fikat lite.. Köpte lite kläder åt Alva som inte har ett enda plagg i stl 74.. Men det dröjer nog en stund till innan hon kan ha det.. Senae i kväll blir det en promenad med Natalie..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0