Helvetesnatten

Ja en sak är då säker.. Hur trött man än är ska man aldrig dricka energidricka minst 6 timmar innan man har tänkt sova.. För att få lite energi och vätskepåfyllning inför gårkvällens löptur tog jag en dricka, hade druckit dåligt under dagen + att jag behovde en kick då jag var rätt sliten efter att ha vart vaken sen kl 6.. I alla fall jag drack en celsius kl 7 och var jättetrött efter springturen och trött för jag vart vaken länge  och gick och la mig strax efter 22.. Låg och vred ovh vända mig säkert 1000 gånger men kunde fan inte sova.. Jag var superpigg! Kl 1 kom ambulanshelikoptern och väckte hela området och ALva förstårs.. Hon vägrade somna om när hon fick syn på mig, med Mange räcker det att hon får nappen så somnar hon om men när hon ser mig ska hon till vilket pris som helst upp ur sängen.. Jag gjorde i ordning välling, för det somnar hon alltid på! Men inte den här gången.. Så fort jag kom in i rummet la hon sig ner och sov men så fårt jag tog nattlampan och gick ut vaknade hon och grinade.. När kl var 2 och jag vart in och ut säkert 5 gånger tröttnade jag och tog med henne till min säng.. Där sover hon ju aldrig! Någon enstaka gång när hon vart sjuk kanske.. I alla fall insåg jag att det var en dålig idé.. Där låg hon och snurrade som en propeller och jag vart livrädd att hon skulle ramla ur sängen så då vågade jag inte sova.. Kl halv 3 åkte helikopern igen.. Men den här gången vaknade inte ALva.. Hon var ju helt slut.. Ja jag somnade väl någon gång där efter men sov oroligt hela natten med en liten som kastade sig fram och tillbaka.. Halv 6 var det färdigsovet ! Jippi... ca 3 timmars sömn och jag ska jobba i em =/ Ja det ska nog funka.. Vi har haft en lugn morgon men inte alltför många knop.. Legat mest på soffan och slappat.. I kväll ska jag INTE dricka nån energidryck inte ens kaffe efter kl 18.. I natt ska jag sooooova! På Måndag få jag sovmorgon då är Manges hemska nattveka över..

Nu ska lillpruttan ära makaroner och köttfärssås med broccoli jag äter köttfärssås med broccoli.. Sedan förbereda mig för en eftermidagstur på hjärtavdelnignen!

Kommentarer
Postat av: Gabbe

tjooo!! känner igen det där med cellsius, gud jag kunde inte sova alls. Blir aldrig en sån igen. Tråkigt med helikopter som väcker er då. kram

2011-08-18 @ 12:11:09
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0