Vilken dag

Fan vad Måndagar påminner en om att man lever!

I dag har vi haft en bra dag på opeartion.. Vi har haft 2 st knäproteser som har gått utmärkt.. På e.m har jag övat på att intubera.. på en docka såklart! det var inte det lättaste kan jag lova.. knäckte tänderna på den stackarn två gånger =/ tur attd et itne var på riktigt! Sådant som bara inte får hända.. min handledare tröstade mig dock med att det är mycket lättare att intubera på riktiga människor.. dockan är tydligen skitsvår för tungan är helt anorlunda och så.. Han skrattade lite åt mig också när jag sa att pateiten både hinner dö och skjutsas ner till kylrummet innan jag är färdig med intubationen.. det blir nog aldrig någon narkossyrra av mig inte =) hehe.. nej då men det var roligt.. fast jag vill nog verkligen inte göra det på riktigt.. stoppa ner tuben har jag gjort, men det är det där med att kika ner med laryngoskåpet som är det värsta! Men det är i alla fall skitkul och jag lär mg sååå mycket..

I mån ska jag inte gå med min handledare utan med en annan.. på onsdag igen ska jag och mattias gå på ÖNH och söva öronop och tonsillsop! Skoj!
Och självklart var det action i fredags när jag var ledig.. både hjärtlarm OCH traumalarm hade det blivit.. typiskt..

väl hemma har jag setat med uppsatsen i stort sett hela kvällen.. det skiter sig med våran intro. men men.. det löser sig nog det med ska ni se =) snart är akutkursen över, då kan vi fokusera enbart på uppsats! BRA!

Nu äre tack och god natt

Kommentarer
Postat av: Linda

Verkar som en hektisk men kul dag :)

2007-09-17 @ 22:15:49
URL: http://ndail.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0