Onsdag

Jaha.. dagarna rusar förbi! I dag har vi vart på ÖNH.. vi har sövt 3 patienter det var skoj som vanligt.. jag törs itne riktigt använda laryngoskåpet, ännu kommer det en patient med löständer då kan jag tänka mig att prova =) men väcker, det gör jag! och ventilerar och stoppar ner tuben och larynxmask, det går finfint =) kanske skulle kunna tänka mig att bli narkossyrra ändå.. det är ju skoj när operationerna går undan.. de som är flera timmar långa är ju inte så speciellt roliga.. Nu har jag snart bara en vecka kvar =( känns inge skoj.. men fruktansvärt skönt för uppsatsskrivandets del =) efter uppsatsen ska vi ha en veckas katastrof-medicin och sen ska jag ut på primärvård!
Har vart och fått min första vaccination i dag också.. Hepatit A och B! det gjorde ont som faaaan.. jag är skitlöjlig med sprutor.. tatuera mig och pierca mig går hur enkelt som helst men sprutor är inge roliga =/ självklart gör jag ju det utan gnäll, men helst utan att titta på =) sticka andra, det är däremot skitkul =)

Nu ska jag sätta mig en stund med uppsatsen.. senare ska jag hem till jessica och kika på idol och greys.. De har haft studiedagar i fjällstugan i 3 dagar, så hon har ju massor att berätta nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0