varmt, varmt, varmt

men jag klagar inte =) älskar solen och värmen.. men i går var det lite väl =/

Slutade 07:00 då kom tommy och hämtade upp mig, han hade redan hämtat mamma och titti.. vi åkte direkt ner till torsåker och lämnade challe.. först hade vi tänkt ha honom med till sthlm, men tack och lov att vi inte gjorde det.. han hade dött stackarn.. i alla fall efter det började vi åka mot sthlm.. jag lyckades sova en timme ungefär i bilen.. såååå men endå var jag inte så trött faktiskt.. i alla fall... när vi äntligen kom fram och hittat en supoerbra parkering, efter att mamma och titti fått oss vilse ute på odenplan så satte vi oss framför sophiahemmet och åt en skitgod kycklingsallad som mamma hade gjort.. sophiahemmet är sveriges första sjuksköterskeskola, där skulle man ha gått =)
sen lämnade vi mamma och titti och skulle ta en promenad ner till skansen.. efter en sådär 1 km hade jag redan fått skavsår.. jag får det i mina springskor när jag går, inte när jags pringer ! så vi vek av mot ett apotek för att inhandla skavsårsplåster, därefter bestämde vi oss för att inte gå till skansen utan ta tunnelbanan.. vi tog den ut till gamla stan strosade genom den och tog djurgårdsfärjan över till skansen sen.. det var tokmycket folk, alla skulle till gröna lund.. det var inte alls så mycket folk på skansen, det var skönt.. Vi tittade på alla djuren och gick genom alla stugorna och vi hade det skitmysigt.. synd att det var så otroligt varmt.. hade velat ha en pool så man hade kunnat svalka av sig i.. jaja efter skansne tog vi färjan tillbaka till gamla stan och där genom gick maraton sen! så vi ställdes oss på bron över till slussen och räknade ut att mamma och titti inte hade kunnat passera där än.. eftersom det är 1 mil fram till slusen ungefär och de startade lite efter 2.. vi stod där i kanske 20 min sen kom dom =) det var riktigt roligt att vi såg dom och de såg oss med =) efter det gick vi en sv'ng till genom gamla stan och sen ut på drottningg. men det var ingen höjdare att gå i affärer så vi tog tunneln tillbaka till stadion.. när vi kom dit hade det gått 3 timmar utav maraton.. vinnaren sprang på 2:20 det var synd att vi missade det..
vi satt där i solen och höll på att dö.. satt i enbart bikini men ändå var det tokvarmt, just inga vindar som fläktade heller.. men det var skitkul att se alla som sprang.. en del spexade en del kröp nästan och en del sprang som galningar.. vi satt ju precis vid målgången.. såg min kusin linah springa i mål, hon gjorde det riktigt bvra på lite över 4 timmar.. det vällde in folk hela tiden, det var aldrig glest liksom.. utan jämt med folk hela tiden och mycket folk! När vi kom hade 200 passerat och vips så hade 10 000 passerat! precis när vi började tro att de hade brutit kom titti springandes på 5:30, trodde på en gång att mamma hade brutit eftersom de skulle springa tillsammans hela vägen.. så vi knallade direkt bort till bilen och trodde att hon skulle stå där och vänta men det gjorde hon inte.. sen ringde hon strax därefter och det visade sig att hon troligen hade sprungit förbi medans vi fortfarande satt där.. Så vi missade henne =/ det var himla tråkigt, men men.. fick ju se henne vid slussen i alla fall.. hon hade fått kramp efter 3 mil så hon hade lämnat titti.. men hon kom i mål i alla fall =) träffade linah cokså, för henne hade det gått skitbra!

halv 9 ungefär åkte vi hem mot hofors igen.. var hemma vid halv 11.. hoppade in i en svinkall dusch och stack i väg och mötte jessica och dom som var på väg upp till öltälten.. väl där träffade jag emma som jag hängde med hela kvällen, kändes som gamla goda tiden när vi ALLTID gick ut tillsammans.. men nu har hon ju inte vart ut på 1,5 ¨år eftersom hon fått barn och sådär.. så det var riktigt roligt att ses igen =) vi strosade runt hälsade på folk som kommit hem och så.. dansade lite... kl 2 gick jag opch tommy hem tillsammans.. ingen langos blev det heller.. de hade fått slut på gräddfil !

jaja.. så i dag mår man inge vidare... drack inte så mycket men jag har ju just inte sovit nånting.. sov en timme till på vägen hem.. men 2 timmar, det är inte mycket det.. och så ska jag ut i natt igen !!! ska upp till mamma en sväng nu sen hem och sova igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0