Det blir aldrig som man tänkt sig

Ja i går hade jag bestämt mig för att ha en utedag i trädgården.. Vi började med att hämta stenarna hos grannen som vi hade blivit lovade att ta.. de hade grävt upp en jäkla massa sten när de skulle sätta häck mot den andre grannen.. så de stenarna skulle vi få, jag ska ha dom till att göra ett blomland utav =) vi konkade och bar.. tror det blev 6 vändor med skottkärran =) fint blev det i alla fall.. sen skulle jag sitta ute i solen och jäsa... haha! Trodde jag ! Halv 2 ringde de från psykosen och då vare bara att sätta sig i bilen och åka in.. fick även ett skift i dag, morgonpass! SJälvklart tackar jag ja, behöver alla pengar jag kan få just nu. vill ju hitta på nåt kul i sommar med =)
Det gick bra att jobba i går.. det var 3 sköterskor och jag + en sskstud. Vanligtvis brukar det bara vara en sköterska på kvällarna.. det var kul.. det var malins sista dag innan hon går över helt och hållet till akuten! Jättemysig och superduktig tjej.. Bara ett år äldre än mig..
I går fick jag sommarschemat också, eller i  alla fall en början. Ska börja gå intro. redan nästa vecka.. 3 ynka dagar, sen så! Ska man kunna hela avd. 105 =) tur är jag inte ensam, det finns alltid folk att fråga =) men det ska också bli kul! sedan jobbar jag varenda helg hela sommaren.. fick det bra över midsommar i alla fall.. jobbar f.m och resten av helgen ledigt.. det känns underbart! Har fan jobbat varenda midsommar sen jag vet inte när.. I år bara måste vi vara med på brännbollsturneringen nere hos westrinarna, det är en tradition nere i torsåker.. först mat och grejjer hos tommys föräldrar sen bort till westrins och spela brännboll.. för 2 år sedan åkte vi släpvagnsflak runt hela torsåker.. dels för att stämpla in oss på gästis och sen runt till halva befolkningen.. jaja.. men nå gästis, det blire inte i år! Precis HELA hofors och torsåker kommer dit.. och det blir bara trångt och tråkigt..
nej nu kan jag inte sitta här och babbla på, nu måste jag åka och arbeta!
JO förresten! i kväll äre bal, min balklänning ska gå, så jag mååååste dit och kika =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0