Shoppingen

Yes jag och mamma drog till ikea.. matsalsborde hade INTE kommit, så vi tog lilla släpet och drog i väg =) Vi åkte först till owes i valbo, där köpte vi likadana lyktor det var vita, slarvigt målade skitsnygga! Och så köpte jag en ängel i guld.. ute på parkeringen fick jag vittna till en krock =) tihi.. ingen värre krock, utan de var en dam som backade med en himla fart in i en annan bil med två damer i.. Trodde de skulle rusa ut och börja skälla på varandra men det gick lugnt till..

Efter owes åkte vi mot köpis och ikea.. eftersom varken jag eller mamma är vana bilförare med släp så var vi bara tugna att ha en bra parkering så vi slapp backa och härja.. vi hittade två rutor som vi skulle få plats på.. när vi väl börjat köra in kommer det en bil på parkeringen mitt emot.. mamma fick panik och skrek och viftade vilket den andra bilföraren såg.. hahah.. han fattade vinken och tog en annan plats =) gulligt..

På ikea hittade vi det vi skulle ha.. Jag köpte en bokhylla i brunsvart och en vägghylla till det.. bordskiva + ben i samma färg som ska bli till databord.. sen köpte jag gardiner till datarummet, det blir knalloranga i lite skimmrande tyg och så lite ljushållare och ljus till det.. det komemr bli SÅ snyggt i vårt datarum, nu kommer det verkligen bli slagsmål om vem som ska sitta där..

efter ikea stannade vi på jysk, mamma hade hittat ett bord som hon skulle ha på deras utealtan..

Nu är jag hemma.. snart om en halvtimme ska vi till banken och skriva papper på lånet till bergsvärmen.. Kanon! På måndag blire klart =) underbart, fast då är vi inte hemma.. men vi får avnjuta det i veckan i stället.. Pappa, tommy och min tommy håller på uppe på taket.. har gjort sen 8 i morse.. det blir riktigt snyggt!

Undrar vad jag ska hitta på i kväll? synd att jag itne kan lägga golv, då hade jag gjort det direkt så jag hade fått ordning i datarummet.. kanske ska måla på det en sväng till.. såg att det lyste igenom på vissa ställen.. eller så kanske jag glider över till jessica och jimmy och slappar lite.. får se vad det blir..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0