Semester

Väl behövligt kan jag lova!!

Slutade jobba i söndags.. Var helt underbart! Hade med mig lite smågodis och alla blev sååå glada.. De önskade mig lycka till och hoppades få se mig igen =) Väl hemma på söndagkvällen satte jag fart och packade.. gissa om jag kunde sova nåt den natten..

Måndagmorgon åkte vi hem till mina föräldrar och åt frukost sen åkte vi mot götet! Vi åkte alla 4 + 2 hundar i deras bil, det gick superbra.. fick bra med plats också.. Vi gjorde några stopp på vägen innan vi var nere i borås hos min farmor och hennes karls stuga.. När vi kom fram gjorde vi inget speciellt tog det bara lugnt, packade upp och bastade såklart! Efter bastun blev det självklart ett dopp i sjön.. första gången jag badade för i år, och troligtvis den sista.. Det rä sååå skönt å hoppa i sjön när man bastar.. de har ungefär 30 m ner till vattnet... efter bastun somnade vi riktigt gott..

TIsdag åkte vi in till stan och gick på Liseberg.. jag och tompa köpte åkband.. Vi åkte alla karusellerna som vi ville åka.. de allra värsta också =) hade en toppendag på liseberg, jag älskar den parken.. sååå mycket finare och större än grönan.. Vi tog ett sådant där gammeldags foto också.. jag fick ha finklänning och storhatt, tommy blev revolverman =) riktigt fint vart det, ram och allt fick vi med för bara 395 kr! det var ju på våran förlovningsdag så vi skrev ett litet meddelande på baksidan =) Mina föräldrar har också ett s¨ådant foto hemma som de tog för 25 år sedan.. det tog mig 14 år innan jag såg att det var de på det kortet.. det hade ju baar hängt där hemma hos oss och jag hade trott att det var nån gammal släkting eller så.. får se om jag lägger upp en bild på det sen så ni fåt se vad det är jag menar =)

På onsdagen var det meningen att vi skulle åka in till stan igen och knalla i affärer men vi åkte till ullared i stället ! Mamma, pappa och tommy hade ju aldrig vart där.. de var tokmycket folk precis som förr gången! Gjorde en del fynd.. Jag köpte en stooor kristallkrona som jag ska ha ovanför matsalsbordet.. en ny plattskärm till nya datarummet köpte vi också.. och en massa annat skit.. efter ullared åkte vi vidare mot knalleland i borås.. där hittade jag en tröja som jag köpte, faktiskt det enda klädesplagg som jag har köpt på den här resan =) senare på kvällen grillade vi sen tog vi det lugnt.. och i morse åkte vi hemåt vid 9 tiden..

Det var ungefär den semestern det =) Har haft det helt undebrart och det var riktigt v'älbehövligt.. när jag kom hem fick jag världens tokrus och började städa som en galning! Gjorde kliniskt rent i hela sovrummet och gick i gång i källaren med.. mina krafter tog nyss slut, men jag ska ladda om till i mån igen.. JUst det ja! Jag köpte en slipmaskin också.. så nu ska jag nog sätta fart med trappen vilken dag som helst nu =) Är ju ledig i en vecka nu.. sååå jag tänkte ta tag i det då..

nej nu ska jag joina min älskling i soffan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0