Fredag kväll

jah! Löpningen gick kanon.. Pappa kom hit med mamams MP3 och usb så jag fick lite ny musik i öronen när jag kutade.. det gick bar.. till slut.. var helt slut i början och kändes som om jag sprang i slow motion, men sen så fick jag upp farten.. Minst en mil hem till mor och far härifrn.. känns bra att vara i gång igen.. nu får jag itne tappa.. mindre än en månad kvar till loppet.. har fortfarande inte sprunigt 2,1 mil men jag trir jag kirrar det ändå..

Hos mamma åt vi jordens godaste sallad till min grillade kyckling.. drack ett glas vin men åkte hem tidigt eftersom älskling skulle jobba.. Själv bäddade jag ner mig i soffan och tittade på den bästaste filmen ever.. because I said so.. riktigt bra film! storbölade som vanligt.. den tog precis slut och jag ska ta kvällsprommen med challe..

I dag när jag var ute och sprang och tommy tvättade bilen var damen som bott här innan förbi igen =) hon hade med sig kort på hur huset såg ut förut.. hon har alltså bott här sen hon var 9 år med sina föräldrar sen ett tag flyttade hon härifrån för att sedan flytta tillbaka med sin man.. vet inte hur gammal hon är men säkert 70 år nu i alla fall.. De har liksom gjort ALLT med det här huset.. de har grävt ut källare ensamma och byggt ut farstun med en toalett.. fick se ett kort på hru det såg ut innan den utbygnaden fanns och gissa om det var mycket finare då!! då var det en sådana där farstukvist som var sååå fin.. torpargrund såklart! ååhhh jättefint.. och trädgården ska vi itne ens prata om.. ni kan bara tänka er hur den ser ut nu.. 10 års ungkarls stil typ.. Han som vi köpte av har inte gjort nånting! inte ås konstigt heller när han blev lämnade med små barn och allt.. ska scanna in korten sen och lägga ut så får ni se =) helt underbart ! Skitroligt är det att hon är så nyfiken.. Hont yckte köket blev sååå fint =) och vardagsrummet med.. det är ju typ samma tapeter som hon hade som vi använder nu fast modernare såklart.. det är ju de där medaljongerna som kommer tillbaka =) ja vi ska nog får ordning på torpet vi också.. nån gång.. Nästa vecka ska vi köpa pärlspond att klä in hallen med..

nej nu måste jag ut med challeman sen sova.. åker till flaun i mån vid 11 tiden.. =) spännande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0