Nya utmaningar!

Okej nytt år ny dag nytt jobb! Idag påbörjade min 5 veckors intro på HIA.. Hur det gick? Åt helvete! Jag började med att FÖRSOVA mig! Va? Det har aaaaldriiig hänt! Jag har aldrig i hela mitt yrkesliv försovit mig.. Mmm men just idag! jag skyller allt på min iphone, faktiskt! När jag väl kom dit 45 min senare skulle började 06:45 och jag vaknade 07:10 men eftersom jag bor 50 m från jobbet så lyckades jag vara ombytt och klar och på plats 07:30 så visde sig att jag var inte ensam om att försova mig.. Det var en annans iphone som inte hade ringt heller.. Tror den är lite förvirrad över det nya året! AJa nog om det. Väl på plats var min handledar sjuk =/ Hon som skulle ått igenom enhetens alla rutiner, pumpar osv. Så jag vart insläng i verkligeheten direkt! Men det gick bra.. Det var en lugn dag om än flummig men patienterna vi hade var inte så komplicerade! Det här kommer bli spännande och lärorikt! Halv 4 gick jag ner på dagis och hämtade hem ALva som haft julledigt i 1,5 vecka lämnngen och allt hade gått bra! Men hon hade inte sovit någonting.. Vi tog en löprunda på 7 km och då somnade hon ju (såklart) Men det blev bara en stödvila, hemma åt vi köttfärslimpa som jag förberett kvällen innan och nu sover hon! Jag är sjukt sugen på något sött men jag håller mig.. Gårdagen gick fint! Jag fixade godissuget och jag åt mitt mellanmål. Idag har jag missat mellanmål men jag ska ta ett kvällsmål innan jag kryper till sängs.. Jag vet att det finns julskum kvar.. och det finns glass och kakor frysen =/ Inte bra! Jag tror jag ska kasta ut det.. I morgon väntar en ny dag på HIA och sedan ska jag och Alva på må bättre för lite träning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0