Vad är det för dag?

Ja nu börjar jag bli dagvild.. Torsdag kan det vara i dag.. Eftersom det var greys i går så borde det ha vart onsdag.. Skitsamma!

I natt har puttan sover skitdåligt.. Tänderna är ju på väg ut så det beror nog på det.. EN gång i timmen har jag sprungit med nappen.. Halv 6 var det färdigsovet.. Men hon låg och pratade och snurrade i sin säng så jag låg och drog mig till efter 6..
Tips på hur man får dom att sluta med välling kl 5?? I böckerna står det att man ska spä ut det med vatten men hon är ju vaken och hungrig på riktigt, tror inte hon nöjer sig med lite vatten eller..

I dag ska vi till sandviken när M slutar jobba.. Sara ska klippa honom.. Sen blire nog inte så mycket mer.. Det blåser ju som aldrig förr ute...
I dag har jag beställt en cykelsits åt ALva =) NU får det smälta undan tack! Och en lära-gå-vagn ! Antar att den kommer behövas snart =/

Jag längtar till sommaren ... Men först till fjällen! Åh fy så tråkigt inlägg det här blevw..


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tyvärr inget tips på vällingen vid 5. Emilia slutade äta på nätterna rätt fort.. det kom liksom av sig självt, att hon sov och inte vaknade förrän det var dags att kliva upp på morgonen. Och sen hon fick eget rum (när vi fortfarande bodde på bruksvägen) så slutade vi springa in o ge henne nappen oxå även fast hon grät, så det har oxå gett med sig så att vi slapp det rätt fort, vilket oxå är skönt o slippa! Dom somnar om till slut ändå och lär sig somna om själv utan nappen. Man glömmer ju så fort oxå, helt sjukt ju, nu när man försöker minnas hur det var för oss.. Jobbigt det där iaf. Med att sluta behöva vakna för att ge nappen på nätterna o vänja dom av med mat. Härligt med cykel och cykelsits. Måste oxå köpa mig både och nu till våren och sommaren :) Du måste lägga ut en bild på cykeln ;)

2011-03-24 @ 18:55:38
URL: http://agirlwhosayswhatshethinks.blogg.se/
Postat av: TEssa

Men vad roligt att du är här och läser =)

Ja vi har pratat om att flytta in henne i sitt egna rum, det ligger ju vägg i vägg med vårat meeeeen då känns det som om hon inte är någon bäbis längre =/ Men vi får se hur vi gör.. Det blir nog snart så, hon är ju snart 8 månader och vi vill ju såklart att hon ska kunna sova i eget rum.. egen säng har hon alltid sovit i, så det är inga problem.. Jag tror bara hon äter för lite på dagtid, nu har vi börjat med middag och förhoppningsvis kanske hon är mättare!

2011-03-25 @ 09:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0