Helg... igen...

Det är bara mÅndag och sen fredag igen nu för tiden.. Veckorna rullar på så himla snabbt!

I Torsdags var jag ut och sprang igen.. Hade ALva med mig i vagnen och det blev 1 mil på 1 timme och 5 min helt okej med tanke på att jag hade barnvagnen med mig.. Målet är ju till tjejmilen under 1 timme och det känns inte helt omöjligt.. Helst 50 min men okej med 55.. På torsdag kvällen träffades vi 7 tjejer från jobbet i Högbo och hade först picknick sen spelade vi minigolf och inte visste jag att jag var sååå duktig på minigolf inte.. Men jag vann över allihop 40 slag på 12 banor, det är väl inte sååå dåligt eller? Det var supertrevligt att prata lite skit och bara mysa.. Synd att det blev så kallt bara! NU längtar jag ännu mer att få börja jobba till hösten så underbara kollegor som man har ;)
I går fredag var det ju bara skitväder.. = shoppingväder.. Först var vi i valbo och strosade på ikea och sedan inne på köpis hittade en långklänning på kapahl? som var helt underbar 150 kr halva priset på rea, jag som aaaaldrig hittar grejjer på rea.. Men de hade den bara i vitt och jag som ville ha svart men då had ejag sådan tur att de hade flera storlekar i svart i sandviken så vi brände in dit och bytte den vita mot en svart =) VA?? Sån tur har jag ju aldrig! Jag hoppas värmen kommer tillbaka så jag hinner använda den... Vi tog en kaffe hos M syster och sedan åkte vi hem... ALva som inte alls håller sina rutiner längre pga utvecklingsfasen sov inte på hela fm så hon tog en långsovning efter lunch hela 2 timmar.. Men det funkar inte så.. Hon är fortfarande i behov av att sova 2 ggr/dag 1 på fm och 1 på em.. Men funderar dock på att dra ner fm sovning till endast 30 min får se om det blir bättre.. För så småningom här måste hon gå ner till bara 1 sovning på em.. Just nu är allt åt helvete hon varken äter eller sover.. INte ens grötfrukost vill hon ha som hon älskar.. Och bråkar på nätterna som aldrig förr vaknar fler gånger precis som när gon var bäbis.. Men men det går över som alla andra gånger! Vi köpte en potta här om dagen också som vi har prvsuttit på och provpruttat men inget mer.. Jag tänkte föra in det som en rutin att sitta på den morgon och kväll...
Jo vi köpte en ny vagn i går också, en paraplyvariant fast mycket stabilare.. Den blir pytteliten när man fäller ihop den och man slipper plocka isär några delar.. Våran bugga är ju också pytteliten och smidigare men den här är fan värre..

Supernöjd! Förutom att den inte går att vända på.. Hon sitter enbart framåtvänd men jaaa det får funka det med.. Vi har kvar buggan som vintervagn och sedan får vi se vad vi gör med den nästa år.. OM jag ska ha den kvar eller sälja den..
I dag är det lördag och vi ska åka hem till Hofors och sova över.. Vädret är skit.. Hoppas dte vänder till nästa vecka då vi ska på husvagnsemester det verkar inte så men hopper är det sista som överger en.. Nu är det dags att byta bajsblöja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0