Satan en sån dag

Idag blev en sån där då jag skulle ha stannat i sängen.. Morgonen började inte alls bra. Jag blev skitsur på M för att han inte kunde kliva upp med Alva så jag hade fått kunna sova ut inför mitt nattskift.. Nej han grisade sig kvar i sängen medan jag gick upp och hämtade henne.. Ja hade jag bett honom hade han säkert gått upp.. Men jag vill så gärna att han ska tänka den tanken själv, utan att jag ska behöva be om det.. Aja.. skitsamma jag var ändå utvilad vid halv 8.. Sedan efter lunch skulle vi ut på promenad Alva och jag.,, Jag bäddade ner henne i vagnen och började promenera.. Eller ja.. jag sladdade väl mest runt i den där blöta slasken.. blöt om fötterna var jag efter 100 m trots mina vinterkängor.. Vagnen gled åt ett helt annat håll än vad jag ville.. När vi äntligen kom fram till willys hade ju alva inte somnat, som tur var.. för där inne var det hur varmt som helst.. svetten rann på mig redan och jag var tvungen att ta av lite kläder.. Vagnen i ena handen med jacka och varukorg i den andra.. med ett framhjul på vagnen som är heeelt kör i vägg.. Jaja raffsade ihop det jag skulle ha, typ 5 varor och skyndade mot kassan innan jag skulle flyta iväg.. precis vid kassorna kommer det en icke svensk gubbe med en överfylld vagn och tränger sig förbi mig och springer snabbt fram till bandet och börjar ha upp grejjer.. Precis sånt som jag skulle kunna ställa mig och gorma en massa fula ord över för jag blir så förbannad! Blodtrycket steg en aning men det var inte direkt någon kö till de andra kassorna.. Väl ute igen så pylsade jag på med alla kläder och satte av hemåt.. Vet inte hur många bilar som stänkte ner mig efter vägen och vid ett övergångsställe var vi 5 cm från att bli överkörda.. Jävla idioter! Jag pekade finger säkert 5 gånger under den där timmen.. Droppen var när en kärring kommer på gångbanan med sin pappillon utan att ha uppsikt över hundjäveln tänkte jag att drar du inte in hunden kör jag fan över den.. Hon hann dra in den i sista sekund.. Vid den här tidpunkten var jag lite orolig över att något kärl i skallen skulle spricka över det höga trycket men jag lugnade mig snabbt när jag såg att Alva somnat ! Efter den hemska starten på dagen kunde det bara bli bättre.. eller? Ja hela em har det regnat och regnat så vi har suttit inne.. Vi har lagat fajitas och vart till valbo och handlat de sista julklapparna.. Försökte vila mig på kvällen, men det gick inte.. Och tro på fan när jag kommer till jobbet och inser att mitt nya passerkort inte är registrerat i unimaten och jag inser att jag måste dras med den fulaste pyjamasen ever (tänk dig Mcdonalds kostymen) jag kan lika gärna skjuta mig alltså.. 3 nätter och jag kommer få höra "Jag vill ha en big mac och co" tills öronen trillar av.. Ja jag lär väl ta det då, jag har säkert retats lika mycket när någon annan får ha den här fula kostymen.. I dag har jag inte haft någon vidare bra dag.. Hoppas morgondagen blir bättre.. Tack och hej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0