Nattuggla

I natt sitter jag på jobbet och vakar över sjuka hjärtan.. Jag får dubbelt betalt så jag ska inte klaga.. Men nog är man lite mosig i huvudet allt..
Vi började dagen med att göra den sista kakan inför kalaset.. cakepops kallas de.. Man krossar ballerina kladdkakor till småsmulor, blandar med philadelpiaost, rulla bollar spetsa bollarna på pinnar och doppa i smällt vit chocklad och så olika strössel i rosa nyanser på det.. Nu lät det väldigt enkelt men det var det absolut inte! Det hela tog en väldans lång tid.. Hela proceduren tog nog 2 timmar, det skulle kylas i kylen emellanåt och det var ett jäkla pillergöra! Men undrar om det inte var värt det ändå för guuuuud så goda de blev... Jag kommer lägga upp bilder på dom senare..
När kakorna var klara kunde jag bara inte stanna inomhus längre.. Så vi packade väskan och drog till fjärran höjder-baden.. De hade en jättebra bäbispool utomhus med grundare vatten i ena änden där Alva kunde krypa runt och vid djupaste kunde hon stå utan att drunkna.. Vi började med att busa runt vid gungorna och sandlådan sedan åt hon mellis och sov i 1,5 timme.. När hon vaknade babade vi massor.. Hon var överlycklig och kastade sig och kröp runt som aldrig förr.. Det märks att hon älskar vatten och jag är glad över att vi har vart på babysim.. Flera gånger hamnade hon under ytan men då höll hon andan som hon lärt sig, så duktig var hon.. Vi träffade en kompis från mammagruppen, Greta som var där och badade med sin pappa.. Jag och M badade också och fick lite färg på oss..

På kvällen grillade vi (ovanligt) Alva fick grillad korv, pommes, gurka och majs.. Hon är så duktig att äta! Vi åt kött, grön sparris, majs och bea.. På kvällskvisten  var jag i väg på massage.. Hela kroppen fick sig en omgång.. Satan i gatan vad ont det gjorde.. Hade en rygg som var så spänd och det värker fortfarande efter genomgången.. Låren som jag trodde skulle kännas, kändes inte alls.. Vaderna gjorde precis lika ont som tidigare men värst av allt var nog muskelfästena till axlarna.. Jag har kört rätt hårt med axlarna på gymmet på sistonde.. Det var så skönt och välbehövligt.. Betsällde en ny tid till att reda ut ryggen lite mer.. Sen ska jag nog ha en halvtimme ståendes i månaden så kan man ta lite av vad man känner att man behöver.. Jag var så trött och slut efter behandlingen ville helst bara hem och slänga mig på soffan men då hade Mange tagit tag i utomhusgörat så jag fick göra inomhusgörat.. Så nu är nog det mesta klart inför morgondagens kalas.. Jag har dukat och grejjat redan.. Eftersom jag sover hela fm så är tiden knapp..

I morgon när jag kommer hem ska ALva få sin gunghäst! Åhhh den är sååå söt! Det ska bli roligt att se hennes min.. Jag hoppas hon sover när jag kommer hem så vi kan väcka henne med sång och "frukost" på sängen.. Tänk att min lilla goskrutta blir så stor =)

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Grattis till Alva på 1 års dagen ;D Hoppas hon får en toppen dag. kram

2011-08-06 @ 07:53:44
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0