trökiga svenskar

jag blir fan galen på svenskarna!! I dag har jag vart på öb. skulle handla ett hundtäcka till mammas hund ilah.. stod i kassan och kunden före mig hade problem, de hade tagit en grej som de trodde var annons på bara det att det var fel märke.. så kassörskan skulle vara snäll och hjälpa dem och ringa ut så nån annan kunde leta reda på rätt grej! och det tog ju lite längre tid än att bara ta betalt för de andra prylarna.. så folk bakom började bli oroliga, stampa och sucka.. mannen bakom mig började ropa om att öppna en till kassa.. och jag bara vände mig om och tittade på honom.. ser han inte att hon sitter i telefonen?? Hon gör ju sitt bästa för att tillgodose alla kunder.. och då börjar en annan kärring som inte ens stod i kön utan tänkte smita före alla andra för hon skulle byta en grej att gorma om att ringa in mer personal.. då lade kassörskan på luren och sa men jag pratar ju i den telefon som jag annars ringer på folk med.. jag vart såååå irriterad och ilskan växte... så jag vara tvungen att be om ursäkt för alla otrevliga människor och stackars dig som måste stå ut med sånt här.. stackarn i kassan log mot mig då =) Fy fan! det är väl bara att lägga ifrån sig sina grejjer och gå ut då om man har så in i helvet bråttom! idioter!!!!

Jag fick i alla fall tag på täcken.. jättefin var dom i nylon med foder innantill.. jag köpte ett åt nemo också, han är så fryssen av sig.. han får ju itne så lång päls så det kan vaar bra med lite extra värme =)
innan öb var jag en sväng på stan.. skulle hitta nån mysig tröja men det blev både tröja och byxor.. byxor var jag i å för sig ute efter.. jag älskar sådana där hjälpsamma expediter som lägger ner hela sin själ i att hitta rätt byxor åt just mig =) hon hämtade säkert 4-5 jeans i olika modeller.. jag fastnade direkt för de första.. ett par replay, svindyra men de satt så himla bra så jag var bara tvungen.. hon tyckte också att jag var tuvngne att köpa dom (såklart)!  jag vet att det där är ett försäljningstrick, men uppenbarligen så funkar det riktigt bra =) Hade det inte vart för henne hade jag aldrig köpt dom =) 1300 kr kostade dom! men riktigt snygga var de.. jag köper så sällan jeans.. för jag brukar ha så svårt att hitta de perfekta.. alla mina andra jeans har ju blivit för stora, så de var jag fan värd =)

uppsatsarbetet då? mjooo det går sådär.. id ag fick vi väl en 10 rader skrivna =/ vi hade så mycket annat att prata om =) jag var tuvnnge att berätta om filmen jag såg i går och så pratade vi såklart en massa jobb och en massa annat.. tiden rann i väg.. halv 11 gav vi upp fast vi skulle ha arbetat fram till 12.. men då fick ju jag chans att gå på stan en sväng också =)

nej nu ska jag packa klart, duscha sen far vi =)

Kommentarer
Postat av: Sara-Mira

Shopping är bland det bästa som finns för humöret...underbarast är när man hittar något som sitter sådär perfekt!!! :o)
Ha en trevlig dag, whatever u are up to!! ;o)
Kramar

2007-10-12 @ 12:31:21
URL: http://saramira.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0