Nu händer det grejer

Oj idag har det var en spännande och lärorik dag! Morgonen började segt och jag gick runt på avdelningen och önskade mig olika sorters fall.. Medan jag stod och kikade runt i vår akutvagn kom det upp en patient med ketoacidos som skulle ha sprutpump och artärnål :) Wohoo och artärgaser skulle det tas så idag fick jag lära mig massa nya grejjer! Medan vi roddar som mest med den här patienten dyker det in en st höjningsinfarkt också :) så jag fick vara med på pci och se hur man stentar ett kranskärl i hjärtat! Riktigt häftigt och sedan fick jag hantera om den patienten helt själv! Det var lärorikt!
Efter jobbet hämtade jag Alva som mått riktigt bra idag precis som vanligt var hon i morse så vi bestämde oss för att hon fick gå till dagis! Vi har lagat mat och busat! Ingen träning idag, kroppen behöver vila.. Grym träningsvärk sen igår! I morgon ska mamma hämta Alva och ha henne över natten för att hon längtar efter henne! Så jag blir ensam??? Jag tänkte springa en vända och kanske gymma! Sedan ska jag fika med bästa Sabina som är i stan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0