Tidig morgon i morse

När jag ska jobba en dagtur kliver jag upp halv 6.. Men Oj så mörkt det var ute! Det hade jag ingen aning om.. Jag äääälskar ju den här årstiden och när det är mörkt och murrigt på morgon och kvällen är det bästa som finns! Jag tände lite ljus här i morse och kokade kaffe.. Vaknade av att lilla Alva gormade "Mamma, Mammaaaa" från sitt rum, hela hjärtat värms ju.. Spelar ingen roll vad klockan är.. nästan ;) Så hon följde med mig upp vid halv 6 och så hade vi pyjamasmys.. När jag skulle gå vid halv 7 trodde hon att hon kunde följa med... Den minen hon fick då när hon insåg att hon skulle stanna kvar hemma värmde inte i hjärtat kan jag lova.. Usch så jobbigt det var och så började hon gråta =/ Det har httills inte varit några problem att gå hemifrån när jag ska träna eller göra nåt annat.. Hej då säger hon och vinkar och aldrig grinat! Typiskt att det ska komma nu då när en annan börjat jobba =/ Men men... det går ju över.. Känns skönt att hon är hemma med pappa än så länge..

Att jobba går bra... Dagarna svischar ju förbi.. Det är roligt och utvecklande! Lite segare är jag mot vad jag är van vid, men jag kommer nog in i sjukhustempot snart jag med..
I dag var jag trött efter jobbet.. En riktig intensiv dag och Alva som härjade lite i natt pga kindtänderna, nu är de snart ute i alla fall.. Men jag tog mig ut på en joggingtur i alla fall efter middagen.. Skönt! Jag får verkligen inte tappa träningen nu när jag kommit igång så bra.. Lätt att man slappar till när man jobbar så intensivt.. En jobbarkompis hade en stegräknare på sig och talade om att hon brukar hamna på runt en 18 000 steg på en arbetsdag??? en arbetsdag?? Ja jag är egentligen inte förvånad, som man springer runt där..

I morgon Onsdag ska vi ha APT på jobbet.. Sedan vet jag inte vad som händer..

I dag blir lilla pruttan 13 månader =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0