Jävla förkylning!

Fan det är inte sant! Jag har drait på mig en förkylning, trodde jag var immun mot sånt.. Minns knappt när jag var förkyld sist.. Meeen det är väl bara till å vänja sig, snart börjar alva på dagis så då får vi ju hem alla sorters baskilusker..
I går var jag på massage, helt ljuvligt.. Det behövdes var så stel i rygg/nacke tidigare förra veckan kändes som om jag skulle få nackspärr.. Men nu känns den mjuk och överkörd igen.. Efter massagen sprang jag en vända på stan.. Det ä mycket jag ska inhandla nu men kände mig stressad igår så jag ska ner igen på torsdag tror jag.. Jag ska köpa nya täckbrallor och en jacka.. Och nya vinterskor och lite sådant.. I dag ska räkningar betalas, den här månaden var det roligt att få lön.. Jag skulle verkligen inte klaga om det rullade in 30 000 rent vaje månad.. Speciellt nu när man vart föräldraledig i 1,5 år och är van med en tredjedel typ..
Sitter och dricker te och knölar mig full med omega 3 och övrigt vitaminer och överdoserar kanjang! Jag vill inte bli sjuk, vi ska ju till fjällen i helgen.. Och jag vill träna! Det ska man absolut inte göra vid förkylning eller minsta ont  halsen.. Då kan man få myocardit, eller hjärtmuskelinflammation som dte heter på svenska.. Det vill vi inte ha!

I går sov Alva från 19 till 7 utan avbrott =) Underbart att det där trilskans tänderna brutit igenom nu.. 12 tänder har hon fått lilla pruttan på nästan 14 månader, stackars.. förstå vilken tandvärk! Hon var och hälsade på mig på jobbet igår kväll för M skulle lämna matlåda.. HOn är så go! KNallade på i korridoren och sa Hej till alla hon mötte, inte ett dugg blyg.. det har hon aldrig vart hoppas det håller i sig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0