Helgen går fort när man har roligt

I går vaknade Alva kl 4 på morgonen, det var helt omöjligt att få henne att somna om.. Helt sjukt.. Så gårdagen blv väldigt lång om man säger så.. Kl 1 hade vi gemensamt 1 årskalas inom mammagruppen =) Gissa hur jag mådde ;) Sex styckna 1 åringar... Ljudnivån var inte av denna värld, speciellt inte på slutet när alla var så trötta.. Vi hade knytis så jag hade gjort en skink och fetaostsallad! Sedan blev det marängswisch och paketöppning.. Alva fick ingen glass, hon är nöjd med majskokar fortfarande så jag håller på det så länge det går.. I paketet fick hon en bok av plast som man kan ha i badkaret och en krabba =) Passade ju henne perfekt! efter kalaset var jag rätt slut och tänkte mest ta dte lugnt i soffan men då ringde en vän från Hofors som skulle till gävle till 2 andra tjejer och gå ut.. Eftersom det var hundra år sedan (känns det som) man fick klä upp sig och ha högklackat så var jag inte den som bangade! Och det var värt varenda vaken sekund fy sjutton vad roligt vi hade det! Fick skratta hur mycket som helst men även prata en del allvarliga grejjer.. Helt underbart med tjejkompisar!

I dag mår jag rätt bra ändå.. kl 10 i morse var jag med min svägerska på klädbytardag i sandviken.. Det fanns huuuur mycket kläder som helst och man kunde fynda jättemycket om man bara orkade.. Kläderna var ju väldigt urtvättade och gick från 5 kr plagget typ.. Jag hittade vinterkängor till Alva för 70 kr lite leksaker och några enstaka plagg.. Supersöt bodysuit med hjärta på rumpan oh en charhart kjol som var helt ny för 20 kr! Jag tycker inte barnkläder är speciellt dyrt i vanliga fall men det var roligt och man kan ju som sagt fynda riktigt ordentligt funkar bra som dagis-slit-och-släng-kläder!

I kväll ska jag fuska med en pizza.. Det var hur längesen som helst! Gott ska det bli.. Annars hr det vart en lugn dag jag och ALva har vart ute och krattat äpplen och jag har gjort höst i blomlandet rivit bort gamla blommor och sånt..
I morgon ska jag på massage på morgonen och sedan jobba eftermiddag.. Nu till helgen åker vi några tjejer fårn jobbet til grövelsjön och ska fjällvandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0