God kväll!

Hej vilken dag vi har haft i huvudstaden! Vi åkte tidigt i morse runt 8 var framme i sthlm vid 11 efter lite stopp pga liten alva som inte gillar att åka bil i vaket tillstånd.. När vi kom fram började vi med lunch utanför sophiahemmet, skink- och fetaostsallad som smakade riktigt gott i solen.. Därefter gick jag och mamma och hämtade ut våra nummerlappar bakom stadion.. Där inne fanns dte en massa olika montrar och shopper med riktigt bra priser på skor! Jag ångrar mig lite att jag inte slog till på ett par, behöver ju nya men hade tänkt vänta till vår i alla fall då mina är 1 år gamla.. Efter det tog vi oss bort mot gärdet där vi och 30 500 till tjejer var.. Vi fick köa säkert 30 min för att kunna gå på toa innan start så vi hamnade lååångt bak i startgrupperna.. Vi ville ju in i 5:an men kom inte med förrän i 8:n så vi fick starta 40 min efter första starten.. DÅ hade ju vinnaren redan gått i mål =/

I alla fall när vi stod där och värmde upp kom sabina och mötte oss! Helt otroligt att vi hittade varann bland alla dessa tjejer.. Vi höll i hop i starten men jag tappade både mamma och sabina redan efter 200 m.. Det var omöjligt att hålla ihop, det var tjejer överallt! Och jag låg på rätt bra i början sprang om hur många som helst.. Trodde att det skulle lätta på folk men det gjorde det aldrig.. Jag hade bra flyt och höll ett bra högt tempo.. Vid 5 km kom sabina ikapp och vi höll ihop i någon km men sedan drog jag ifrån igen.. Jag hade sånt skönt flyt! Synd att jag inte kunde ligga på som jag ville.. Meningen var att man skulle kunna göra det om man höll till vänster men det struntade folk fullständigt i.. Vissa kom och gick i det spåret till och med.. Man fick hoppa och skutta fram genom alla tjejer.. I backarna svävade jag fram.. Sprang hela tiden och höll utkik efter M, pappa och Alva men såg dom adlrig.. Sista backen efter djurgårdsbron och upp för backen vid tv-huset la jag i en högre växel och efter backen kunde jag faktiskt spurta, för där gick de flesta och det hade glesat ut något.. KOm i mål strax under 1 timme och jag slår vad om att jag hade fått en tid på 50-55 min om jag hade fått sprungit i min fart.. Kände efter målgången att jag hade haft sååå mycket mer att ge.. Efter mål fick vi medalj, vatten, banan och ostkaka! Mamma kom 5 min senare..

Jag vart riktigt taggad nu när det gick så himla bra! Jag funderar på att anmäla mig til sthlm Maraton det är 4,2 mil men anmälningsavgiften ligger på 900 spänn! 900 för att plågas i 5 timmar? Ja dte är det fan värt! Jag ska göra det!

Här är jag, mamma och min kusin Lina innan vi springer sthlm halvmaraton 2007 eller om det var 2008?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0