Frukost a`la LCHF

Här kommer lite tips på frukostar enligt LCHF
Jag äter varje morgon en halv skål med turkisk yoghurt med kanel och hemmagjord musli på sötmandel, hasselnötter, kokos, solrosfrön och krossade linfrön, valnötter, pumpafrön. Vet jag att det dröjer till lunch äter jag ett kokt ägg också. Gillar man inte yoghurten kan man äta fet fil också.
Äggröra med bacon är supergott och mättar läääänge.
Kesella med nötter
Alla sorters ostar och korvar med hög fettprocent
Avocado mosat med ett kokt ägg
Det går att variera sig mycket.. Men som sagt har jag lärt mig att äta turk yoghurt nu och det äter jag varje dag! Med en kopp kaffe

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Va skojjar du? haha om hammarn 2 varv är 6 km så är det bra =) gud 1 mil orkar jag knappt springa 6 km i bra takt är jag död när jag kommer fram. Turkisk yougurt är äckligt men kanske blir gott med massa frön och kokos i =) annars har jag ätit sesambröd och ägg. har 2 fjuttiga kilon till mitt mål men har stått stilla med det här sen sista augusti har ju fuskat lite på helgerna med kolhydrater och godis men går varken upp eller ner. 2 kilo ska det vara så svårt?. Hur mycket har du gått ner? ;D

2011-09-23 @ 11:27:27
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/
Postat av: Gabbe

Jovisst det är så lätt att komma ur. helgernna när de andra äter gott så är det svårt att hålla sig. det är som du säger att man måste bestämma sig och hålla sig =) kram

2011-09-24 @ 19:39:41
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0