Wordfeud

Jag nattarbetar.. Det är jobbigt.. Egentligen inget probelem att vara vaken mitt i natten, det är värre på dagen.. Jag kan ju inte sova efter ett nattskift.. I dag fick jag ihop 4,5 timme efter gårdagens pass.. I morgon blir det inte mycket bättre dels för att jag måste upp och ordna inför klädpartyt och sedan måste jag vända tillbaka eftersom jag ska jobba måndagmorgon ?? Vad hände där liksom.. Hur smart var jag när jag lägger en A tur efter att ha gått av nattskiftet dagen före.. Inte sååå smart.. skitsamma! I går fredag gjorde vi inte så mycket.. Alva lämnades ensam på dagis för första gången.. Det gick bra.. Hon var ute på fm och då gick M ifrån och sedan hjälpte han henne med maten och fick henne att sova sedan hämtade vi henne kl 2 då hade hon vart vaken i 20 min.. Det går så bra så.. Hon är jätteduktig.. Och numera jätteförkyld! Typ andra gången i hennes liv ju.. LIka bra att få alla baskilusker nu så hon kan börja bygga immunförsvar.. Men det är drygt.. Hon sover och äter inte som hon ska.. I dag var M och barnen till farmor i ockelbo medan jag sov.. När jag vaknade åkte vi till Sandviken och firade M:s syster som fyllde 31.. Fick en sååå himla god morotskaka.. Den måste jag baka till antons kalas i börjarn på november.. Efter det åkte vi hem och gjorde hamburgare.. Jag har vart sååå trött i dag och sliten efter gårdagens nattskift.. Jag hade tänkt lägga mig och vila men Alva har levt high life i kväll.. Ville inte sova.. Hon var vaken enda till efter kl 20, inte likt henne! Alla barn blir liksom trött och seg av förkylning.. inte alva, hon blir 7 reser värre... Till slut somnade hon bredvid mig på våran säng så jag kunde bära över henne till sin säng.. Men jag lyckades inte somna.. Sitter här nu och spelar wordfeud.. I morogn blire som sagt klädparty från Me and I supergulliga kläder.. Och sedan ska vi på babysim.. Kanske jag ska försöka mig på lite träning, får se hur jag mår efter alldeles för lite sömn.. Och alldeles för mycket skräpkost hela helgen.. Nä nya tag på Måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0