Kullerbyttor

Oj vilken morgon! Alva vaknade tjugo i 6 inte helt okej när mamma ska ut och jobba natt.. Hon fick komma in till oss och mysa i sängen till barntv... När vi skulle kliva upp kl 7 och göra frukost till anton hände det som inte får hända! Alva fick väldigt bråttom ut i hallen (på övervåningen) och så hörde hon en leksak från undervånigen som antingen katten eller anton spelade på så då trodde hon i sin lilla värld att hon kunde gå i trappen.. Vi som har övat så många gånger att gå med rumpan ner först men hon hade väldigt bråttom och klev rakt ut.. Jag var bara någon meter bakom så jag såg allting.. Självklart försökte jag stoppa henne men hann inte med.. Det vart en kullerbytta ner ca 5 trappsteg innan jag fick tag på henne.. Och tur var väl det! Allting gick bra den här gången och nu åker det upp en trappgrind även där uppe..
Jag har kollat igenom hela kroppen och den verkar okej hon blev nog mest rädd!

Idag ska jag träna åka ut till Valbo en sväng och senare på em kommer syster och Jens och hälsar på.. Nu väntar 2 nattskift på sjukan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0