JObbig helg i rätt bemärkelse

Jobbig kan inte nog understrykas! Vi började i fredags.. ALva körde en vaken-mitt-i-natten grej.. Mamma skulle jobba... det struntade hon i.. Hon ville vara vaken mellan 1 och 5.. Inte vara vaken och glad utan vaken och ledsen.. Mamma OCH pappa var också vaken och ledsen.. I alla fall så tog jag mig till jobbet på lördag eftermiddag och den började bra.. Jag var trött som en gris.. Men på lördag kväll fick jag en dålig patient som krävde full uppmärksamhet.. Jag har aldrig varit lyckligare när nattpersonalen kom och tog över.. Och jag kunde nästan kyssa hennes fötter när hon påminde mig om att jag fick en extra timmes sömn den natten! Kändes rätt skönt att dra tillbaka klockan och den var halv 10 i stället för halv 11 när jag kom hem på lördag kväll.. Alva sov hos mormor för pappan var ute på galej så jag var heeeelt ensam hemma.. Så himla skönt! Jag somnade som en stock och sov hela natten som en bäbis.. På söndag morgon var det dags för jobb igen och min dåliga patiente hade hämtat sig under natten men fick åter bröstsmärtor på söndag morgon när jag kom som var svåra att häva.. Det ordande upp sig till slut och jag fick över henne på HIA (hjärtintensiven).. Sedan fortsatte söndagen i lagom fart.. Pratade med mamma (mormor) och alva hade klivit upp kl 4 där, egentligen 5 men eftersom klockan skulle tillbaka så blev det 4.. När jag kom hem på ösndag em var pruttan hemma och det var sååå skönt att se henne.. Vi var på babysim i går och det var hur skoj som helst.. Hon älskar ju att bada.. MOrmor och morfar stannade på tacos.. När alva gått och lagt sig och mormor åkte hem stod jag i köket och strök namnlappar på ALvas alla kläder så nu har jag tagit många vuxenpoäng! I natt vaknade skitungen kl 4 igen men somnade om vid 5 och sov till 8, upptäckte vid tandborstningen att det är 2 nya tänder på väg.. TACK och lov för det.. Där har vi förklaraingen till varför hon sovit så knöligt i helgen.. I dag var det min tur att lämna på dagis, det gick bra.. Hon blev ledsen men jag stålsatte mig och skyndade därifrån så jag tycker endå att det gick ganska bra! Nu på fm ha jag städat, tvättat och möblerat om på Alvas rum.. Jag har hunnit med en löprunda på 7,5 km och kört lite body rock här hemma.. Tänk vad mycket man hinner med utan henne vid benen.. Men jag sakna henne varenda sekund, snart ska jag springa ner och hämta hem henne.. På fredag ska hon vara ledig från dagis och så ska hela familjen åka och bada för Anton har höstlov denna vecka.. Funderar på att dra till fyrishov i uppsala.. Det är ungeför lika långt dit som til borlänge häifrån ju.. Sandviken och fjärran höjder är bara skit.. Nej nu ska jag fortsätta vara effektiv det gäller att ta vara på de lediga dagarna.. På tis och ons väntar dagtursjobb och fre och lör nattjobb.. På söndag firar vi anton 11 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0