Helgen i sin korthet

Fasiken blogg.appen har krånglat, jag som tyckte det var sååå smidigt att blogga från tlefonen.. Aja.. I fredags var jag och alva en sväng på stan efter jobbet.. Vi hämtade ut nya springskorna, helt fantastiskt sköna hur lätta som helst! Var ju tvungen att ta en provrunda direkt på fredagen! På lördagen jobbade pappa M 12 timmars pass så då passade vi på att åka hem till Hofors och hälsa på.. Vi började hos familjen Tiderman/Peterson, alltid lika trevligt! Och alldeles för sällan.. På em åkte vi hem till Engelsfors och promenerade i det vackra vädret.. sedan tog jag och mamma en löprunda på 5 km genom engelsforsskogarna.. På kvällen åt vi grillat och badade bastu.. I dag var vi hem till Emma, Emil och Nova och hälsade på.. Emma är höggravid och lika vacker som alltid! Om 1,5 v har de en liten liten bäbis där hemma =) Åhhh ¨så mysigt.. Sedan åkte vi hem och ALva sov em sen har vi busat och myst och busat.. Och så började en ny omgång babysim i dag! Det var superkul! Hon älskar att bada och tjöt mest hela tiden av lycka... Men dte var inte samma sak efter badet som förut.. Hann ju knappt få av mig baddräkten förrän hon var ute ur duschen.. 3 sek tog det.. Hon var överallt! Och sprang runt och hälkade på det där hala golvet, var livrädd att hon skulle ramla och slå sig.. Tänker aldrig mer gå ensam, helt omöjligt! Det var värre än ett hårt löppass att hålla reda på henne (alla grejjer som hon drog runt över hel omklädningsrummet) duscha, torka sig och försöka klä på sig.. I morgon ska jag få sovmorgon, underbart! Ska boxas med pillan och sen jobba natt.. Får se vad vi mer klämmer in där emellan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0