Nära dödenupplevelse!

I dag tog jag en löprunda.. Jag provade en ny runda.. Jag har länge sett att det finns elljusspår bakom Sätra och i dag sprang jag bort dit för att ta ett varv runt 5,5 km och sen hem igen.. Jag kutade på och när jag kommit ungefär halva sträckan (mitt ute i skogen) så kom jag på att de hade ju för tusan sett björn ute i sätra.. Jag började bli nervös och stängde av musiken.. Började höra en massa knak fårn skogen då saktade jag ner och gick utifall jag mötte en björn var jag ju tvungen att ha ork att springa ifrån den... Efter ett tag mötte jag en tjej som kom gående.. Då tyckte jag att det kändes lite lugnare.. MEn jag hade fortfarande ingen musik och kikade lite extra ut i skogen.. Äntligen kom jag fram så jag såg hustak mellan träden.. Och när jag springer där i godan ro och försöker se vad det är för tak jag ser hör jag hur det kommer något stort flåsandes och springandes genom skogen.. jag hinner bara tänka NEEEEEEjjjjj ska jag dö när jag är såhär nära hem ! Jag kastade mig från stigen och ner på marken och tänker att det är ingen idé att försöka springa ifrån den (björnen) det är bara att dö... OCh lika plötsligt som stånkandet/flåsandet kom lika snabbt var det borta igen ???? NU var jag verkligen som ett frågetecken.. Jag reste mig och började gå på stigen igen och 10 m längre bort kom det en travbana !!! Hahaha det var en häst som kom springandes ;) Absolut ingen björn.. Åh herregud vad jag skrattade åt mig själv.. Tänk om någon sett mig =) De hade fått sig ett gott skratt ;) Jag kom hem välbehållen.. 9 km blev det..

På em har vi vart på bvc på rådgivning fårn tandhygenisten! DEt var intressant och lärorikt.. Det mesta visste man ju redan.. Alva kommer absolut inte att få något som helst socker på väldigt länge! Så länge som det bara går ska jag hålla henne borta från godis/glass/kakor.. Tänderna borstar vi ju redan men jag fick rådet att ha henne liggandes när jag borstar ?? Hmmm det går ju knappt att ha henne liggandes när man ska byta blöjor längre.. Men jag ska göra ett försök ;)

Annars har vi inte gjort så mycket.. gungat.. Lekt på altanen.. ALva har ätit korv och makaroner helt själv =) det gick sådär.. Hon tyckte dte var så gott och hon mölade på så hon satte i halsen.. Fick dunka henne i ryggen så släppte det!

MAnge jobbar em vecka.. Det är den värsta! Dagarna blir skitlånga.. I morgon ska jag gymma sen vet jag inte vad vi hittar på...
Nej nu ska jag glida ner i soffan och mysa lite =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0