Magiskt...

Borta bra men hemma bäst! Vilken helg vi har haft! Vet inte hur jag ska kunna berätta allt roligt och underbart som vi fått uppleva under två dagar!
Vi började fredagen med att lämna Alva hos mamma.. Det var jättejobbigt, ville bara vända och hämta med henne.. Meeen det gick ju inte men så småningom gick det över och det var skönt att längta efter henne.. Vi behövde verkligen en paus!
Vi åkte över Västerås och vidae mot Katrineholm för att sedan sluta i Gamleby, nästan vd Västervik! När vi kom frma efter 6 timmars bilfärd inklusive lunchstopp och kaffepaus, så mötte vi upp de blivande makarna i deras festlokal! Och så fint dem hade dukat! De hade gjort bröllopsprog. som innehöll en liten texta om VARJE gäst (ca 70 st) där kunde man läsa på lite vilka man hade bredvid sig till bords.. Om mig stod det "Sjuksköterska med snabbt löpsteg, gillar att åka hoj och äter gärna tacos med ett glas rosé" =) Efter att vi hämtat upp Anna och Lasse som kom 20 min före oss åkte vi och checkade in på campingen.. Den var superfin men stugarna var inte så mycket att hurra för! Men för 500 kr/natten var det helt okej..
Fredagkvällen spenderade vi hos Sanna och Tomas i deras 200 kvm stora villa med havsutsikt!!! Vi överraskade Sanna med massage, ost, kex och vin! Jag tror hon blev riktigt glad!
På Lördagen vart vi upphämtade med en buss som tog oss ut till Kasimirs borg även kallat slott! Där kom de inmarscherandes till filmmusiken från en clint eastwood film " den onde, den fule, den gode" Det var så grymt häftigt! Riktigt sög till i magn för det var så pampigt! Vigselförrättaren var riktigt rolig och lättsam.. Vigseln var över rätt snabbt och sdan tog bussen oss tillbaka till festlokalen! Där bjöds det på champange och snittar.. När väl brudparet kom tillbaka från lite fotografering vart det att sätta sig till bords. Förrätten var någon räktartar, helt okej.. Huvudrätten var fläskytterfile, viltsvin, potatisgratäng och grönsallad. Efterrätt småländsk ostkaka (såklart) Under måltiden hade vi en helt fantastisk toastmaster som höll låda.. Och det var jättemånga superfina skitrolig tal.. Bland annat tomas en barndomsvän höll ett tal där han rimmade på allt! Det var bäst! Tomas överraskade sanna med att sjunga Fred åkerströms "Jag ger dig min morgon" och då brast det för mig.. gud så jag bölade! Det var helt fantastiskt! Under middagen var det en trubadur som underhöll oss! Vi hade lite pinsamma frågor som både sanna och tomas fått svara på som självklart handlade om den andre och så läste vi det högt för alla! Vi fick skratta en hel del.. Speciellt när sanna beskrev hur tomas ville bli förförd! ;)
Under tomas svensexa fick han spela in en låt i studio "Dagny, kom hit och spill" Men i stället för Dagny blev det sanna då såklart.. Den här skivan tröck dom upp i 5 ex och så hade toastmastern auktion under middagen! De fick i hop nästan 3500 på 4 skivor!! EN kille betalade 100 kr bara för att slippa höra den en gång till ;) hihi..

Efter middag så blev det bröllopstårta, bröllopsvalsen och sen disco! De hade egen dj och så hade de öppen bar.. Allt var såååå välplanerat och organiserat! Påkostat! Dagen var helt underbart magisk..

JAg och MAnge tog det rätt lugnt, vi skulle ju köra hem tidigt i dag så för min del vart det bara 3 glas vin tror jag och vi gjorde kväller kl 2.. ANna, LAsse och några till höll ut till halv 5! Anna knackade på i morse halv 9 och då var hon fortfarande full! Galning... De skulle stanna en ntt till för i morgon åker de till Ullared och hsoppar..

Det var så roligt att komma hem och se ALva igen, gud vad jag hade saknat henne.. Jag ska aaaaldriiig mer vara borta i 2 dygn från henne.. I och för sig hade vi fullt upp, men det kändes ändå när jag äntligen fick se henne igen..

Nej nu ska jag packa upp det sista och slänga mig i soffan.. Här kommer lite bilder =)














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0