Sista veckan nu..

Sista veckan som föräldraledig.. haha fast jag ska bara jobba i 3 veckor, så jag vet inte om det räknas? I lördags var jag på jobbet.. Det var skoj! Superlugn helg var det så man hade tid att pyssla lite.. Jag längtar faktiskt lite! Sen börjar jag på riktigt i september, det känns bra!
Mange var i Hofors på lördagen med Alva och Anton och kikade på dragrace, det hade vart bra men varmt! På Söndagen var jag i Hofors med Alva och Anton.. M jobbade 12 timmars natt.. JAg coh Anton åkte fyrhjuling enda till edske masugn, genom skogen då! Skitkul!
I går tog vi det lugnt.. Strosade lite i valbo.. Jag vill ha lite nya kläder, men jag hittar fan ingenting!

Alva fyllde 10 månader i går =) Snart dags för 1 års kalas =/ Känns konstigt! Men roligt också.. Lilla skitungen går nog snart, kanske om en månad.. Det märks hur hon balanserar på ett heöt annat sätt.. Här om dagen stod hon kanske 8 sek utan att hålla i sig =) Hon klättrar för fullt i trappen, tur vi har grinden.. Hon klappar händerna, vinkar och bara busar! Hela tiden.. Drar i vedspisluckan, slår på vårt vitrinskåp i glas, klättrar och står framför hallspegenln och drar i den.. Och sen sover hon inte på näterna längre.. Eller jo när hon väl somnat sover hon.. Men hon vägrar somna kl 7 som vanligt.. Utan det tar minst 1,5 timme att natta henne.. Ganska drygt..

I dag ska vi åka till Hammarby och handla blommor till mina blomlådor och krukor.. Sabina ska följa med! I kväll ska mammorna från mamamgruppen träffas och vi ska ta ett glas vin på brända och fira sommaren! I morgon skolavslutning för Anton och på torsdag BVC för 10 månaders kontroll.. Helgen vet jag inte vad som bjuds på.. Jo pappa fyller ju år på söndag!
Ska ordna med påställning av min mc också, fan så sugen jag är på att åka nu! Och så ska det tränas en del i veckan! Springningen går riktigt fint nu! Ska kolla med mitt jobbschema om jag ska anmäla mig till tjejmilen eller halvmaraton! 1 mil eller 2,1 ? Beror på hur jag jobbar.. Nej nu ska vi pcka in oss i bilen och åka.. Det blir varmt i dag 23 grader i skuggan REDAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0