Midsommarhelg

Ja då var det söndag.. Helgen har vart helt fantastisk!
Jag började fredagen med att sova ut några timmar efter nattjobbet.. När jag vaknade runt lucnh åkte vi ut till Mattias och Carros stuga vid storsjön.. Där blev vi bjudna på sillunch och jordgubbstårta.. Runt kl 3 gick vi över skogen ca 10 min och kom ut vid Brunnsvik där reste de midsommarstången och dansade med alla barnen och sedan blev det 5-kamp.. När kalasadet var slut där gick vi tillbaka till stugan och tände på grillen.. Vi blev bjudna på supergott grillkött med massa olika sallader till.. Jag gillade jordgubb/melon/parmaskinka-salladen bäst.. Gud för ett kalas det blev.. Och glass till efterrätt.. Alva var på bra humör hela dagen och vi stannade till 20:30 ungefär, helt okej midsommarafton.. M skulle jobba 12 timmars därav den tidiga kvällen.. Kvällen var underbar, deras stuga har ett sådant toppläge.. Ensam stuga med sjötomt.. Från altanen är det typ 15 m till vattnet.. Vädret var super, varmt och skönt i solen blåste lite men det gick över och kvällen var super!

I lördags var jag och ALva hem till mamma och pappa.. Vi åkte hem till moster och hälsade på jag var så nyfiken på deras nya fina kök sedan åt vi gott och hade det bra.. Jag och mamma tog en springrunda.. Och så anmälde vi oss till tjejmilen =) Skoj! Jag planerar att springa på 50 min, så det är bara att börja träna!

I dag har jag och Alva vart hemma och grejjat.. Handlat mat, städat, tvättat och vart i köpis.. Men det var så grymt mycket folk överallt! Helt sjukt.. Värre än julrean ta mig fan! Tog en snabbis på ikea och köpte lite nödvändiga grejjer och sen sprang jag genom köpis.. Hittade en vanliga blå-vit-randog kofta på rean.. 100 kr på HM helt okej.. Men jag skulle haft nåt nytt fint till 40 års kalaset som vi ska ¨på nu på lördag! Får ge mig ut i vecan och leta..

Nu jobbar jag 3 skift till.. Sen har vi långledigt! 5 september börjar jag jobba igen.. Ska göra 4 skift i augusti också men sen så.. Underbart! Jag är sååå nöjd med min ledighet, ser fram emot att börja jobba.. Ska ringa kommun nu i veckan och höra mig för om Alvas dagisplats också, håller tummarna på att det blir här nere på klintbergsgården!

Här kommer lite nya bilder från kameran..














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0