Vilken helg..

Getaway Rock festivalen är över för det här året.. Och det tackar vi för! Även om den vart på andra sidan stan (från oss) så har jag fått lyssna på tunga basar hela helgen.. Ända in på natten! Fan för en sådan volym alltså.. De som var där hade säkert skoj, bland annat min Mange.. Jag var ju så dum så jag gav han en tre-dagarsbiljett i julklapp! Men det var han såååå värd!
Jag och ALva har haft tjejmys.. Var i väg och handlade solkläder åt henne så vi äntligen kunde bege oss till en strand.. Och för en sådan succé! Hon älskar ju vatten, det vet vi sedan förut men hon älskade ännu mer att krypa runt i strandbrynet.. Hon fick tröja och byxa med solskydd 50+ i, perfekt för hennes oförstörda hud! Och sedan hade vi ett parasoll med oss som vi försökte sitta under.
.. Det tyckte ju hon var mindra kul.. Hon var överallt förutom under parasollet! Jag har blivit sjukt nojjig för solen på sistonde.. Jag har aldrig vart den som smort in mig med solskydd förut men nu för tiden använder jag samma skydd som ALva och jag solar aldrig mer solarium! Jag vet alldeles för mycket om malignt melanom och andra sjukdomar för att tycka att det ska vara värt det.. Har en kollega som jobbar extra hos oss ibland som även jobbar på skönhetsklinik och hon slutade sola när kärringarna 50+ kommer in och ser ut som 100 år för att de solat sönder sig och ska injicera både det ena och det andra pga rynkorna de fått därefter.. Nej det är inte värt allt för att få vara brun några månader om året.. Färgen man behöver får man ju ändå ävenom man undviker solens farliga strålar..

Jaja nog om det.. I går var vi i Furuvik.. Det var hundra år sedan jag var där sist, men allt var sig likt.. Jätteskojigt! ALva tyckte om att titta på djuren, hon ser ingen skillnad på dom utan allt är ju "vovva" för henne =) Vi var in och klappade getterna och då blev hon lyrisk! "vovva vovva" ropade hon hela tiden.. Det gör hon åt alla djur =) Sötnöten.. Vi strsade runt i parken åt lite mat och var ut på äventyrsön där de spelade in wildkids, det tyckte Anton var häftigt.. Och sedan hade vi sån tur att Markoolio var där och spelade... Hela dagen gick superfort och på kvällen åt vi tacos..

Min förkylning håller äntligen på att lämna min kropp så i dag tog jag en försiktig joggingtur mest för att känna mig för.. Har haft uppehåll i en hela vecka nu, det har inte hänt på över 1 år.. typ.. ABstinensen var för stor men gud så skönt det var att få röra på sig.. NU sätter vi fart igen! Har fuskat med maten sedan midsommras men det har inte hänt så mycket på vågen för det.. Magen är ur funktion igen så åt helvete med kolhydrater, det är rena giftet! Nu kör vi vidare 6 kg kvar till målet.. Har räknat ut att sedan graviditeten har 20 kg lämnat kroppen.. Ja bäbis, moderkaka, vätska med det men ändå För 1 år sedan var det 20 extra kilo på den här kroppen???.. Usch! Inte undra på att det var tungt.. Gick upp 10 kilo under grav. men hade ju några extra innan så att säga.. Aldrig mer!
Den här veckan har v inget planerat, nästa tar vi en husvagn och drar till Gräsö veckan därpå till sthlm sen åker M till Norge på mc.. Sen är nog sommaren över för den här gången..

Kommentarer
Postat av: Anonym

heeej ;D Så roligt ska vi inte ha det att få se mig på tv =P hehe.. Härligt med semester va? man vill hinna med så mycket som möjligt ;D Allt bra? kraam

2011-07-11 @ 13:26:02
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0