Inne-hängar-dag

Jajamenn i dag äre inget vidare väder ute.. Vi tog en promenad på f.m ihop med Malin och Milo mn det började snöa på vägen och sen har det fortsatt så =/ Känner inte för att göra så mycket heller.. Var meningen att några jobbarkompisar med sina bäbisar skulle komma i dag, men vi ställde in för det var för många som inte kunde komma. En hade mjölkstockning, en hade sovit dåligt så vi tar det en annan gång =)

I går kväll åkte vi ut till köpis och fikade med mamma, pappa och syster.. Mamma skulle ha nya kläder till dopet, men inte hon heller hittade några..

ALva står på alla fyra på golvet och leker med leksaker.. Den där ungen kommer börja krypa innan jag vet ordet av det.. Fan så snabb hon är med allt..
I dag la en annan jobbarkompis upp bilder på sin dotter på fb och herregud så liten och söt.. Jag har på riktigt glömt bort att ALva också var sådär liten för bara några månader sen.. Det händer ju så otroligt mycket.. från att ligga helt orörlig totalt beroende i mina armar.. oCH nu 6 månader senare så krälar hon runt och skiter fullständigt i mig.. Jag skulle ge vad som helst för att få uppleva den där spädbarnstiden igen.. Men det går precis lika bra att åka och hälsa på dom, för någon egen vill jag inte ha ännu.. på länge.. När Alva är 3-4 å kanske ;)

I dag har jag provat göra Karins laxsoppa igen.. Kom på att jag glömde buljongen sist ? Inte undra på att den var smaklös.. SÅ i dag gav jag den ett nytt försök.. och vad gör jag? Bränner potatisjäveln i grädden.. Hur lyckas man? Ja någon mästerkock lär jag aldrig bli.. Den är skitgod och skitenkel (egentligen)

Koka potatis i grädde, fiskbuljong och på slutet häller du i laxen och låter den koka.. KLART! Helt otroligt att kag misslyckats två gånger.. Pinsamt.. JAja

I morgon är det fredag ocg tack och lov för det, Manges sista em skift.. Vi ska på babysim och på fm ska vi promenera med Sara och Mille i Sandviken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0