Nära nu

Oj nu är det nära.. Men vart är känslan? Okej lite mer känsla blev det när vi fick lite snö.. Men men!
I går var vi hos en jobbarkompis som är höggravid och hemma på havandeskap! Hon bjöd på dopp i grytan, vilket jag aldrig hade ätit. Det var gott! Ingen speciell smaksensation egentligen men en svensk jultradition och nu känns det bra att kunna säga att man har provat i alla fall ;) sedan bjöd hon på en massa gott julgodis som jag knäck recept på! Så mysigt att träffas var det!
Nu har jag gjort mina två dagturer nu är jag ledig fram till 23:e natt.. Ska pyssla lite med det sista och njuta av Alva och lite ledigt! Pruttan är ledig i 1,5 vecka från dagis nu! Appropå dagis så upptäckte jag idag att de gett Alva julmust på dagis! Det satt foton uppe på väggen från deras jullunch förra veckan och vad har Alva i pipmuggen om inte julmust???? På en småbarnsavdelning.. Till en Bäbis på 1 år och 4 månader!!! Inte okej! Jag blev tokig men samtidigt så paff så jag skickade Mange att skälla på em när han hämtade! Grymt besviken faktiskt! De skyllde på en stackars vikarie.. Typiskt!
I kväll har jag vart på body pump med Sabina på må bättre.. Grymt roligt och sjukt jobbigt! Jag har nu tagit över hennes kort och ska köra järnet med body pump men framförallt body combat som är sååå roligt! De har barnpassning på em så Alva kan också hänga på när mamma tränar, perfekt! Speciellt de veckor när M jobbar em..
Nej nu ska jag ta min ömma rumpa och slå ner den i soffan.. För det är jag värd ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0