Sista lediga veckan

Jajamenn.. Sista veckan nu som föräldraledig! Blandade känslor.. Skönt att vara hemma och helt underbart att vara med pruttan varenda dag och se hennes utveckling.. Meeen jag saknar att jobba, att göra nytta, att träffa arbetskamrater och slippa gnäll och kläng... För nu har det vart mycket av den biten väldigt länge.. Hon bokstavligen hänger i mina byxben hela dagarna och vill bli buren som en apbebis..
Jag har sparat 3 månader av ledighet som jag tänker plocka ut på sommrarna framöver..

I dag ska vi gå och hälsa på dagiset som ALva ska börja på 17 okt. Det ska bli spännande! Det är också med blandade känslor.. Roligt och spännande men jobbigt att hon som är så liten redan ska börja.. Hon som knappt kan gå eller inte pratar.. Meeen de flesta börjar ju nu så det ska nog gå bra..

Helgen har vart fantastisk! I fredags var vi barnlediga.. Vi var och gymmade tillsammans det var roligt.. Mange hjälpte mig i bänkpressen och jag fick upp 50 kg =) Sedan gjorde vi oss i ordning och gick ner på stan och åt mat på texas longhorn, det var sådär.. God mat men litet och lite att välja på.. Dit går vi nog inte fler gånger.. Sedan tog vi en kaffe på coffe by george innan bion.. Bion vi såg var "försvunnen" den var också sådär.. Spännande men ganska förutsägbar... På lördagen sov vi ut ordentligt och sedan åkte vi och hämtade Alva vid lunch.. På kvällen gick vi ut på cruisingen på stan.. Jag är inte så mycket för det men det var ju trevligt att se lite folk i alla fall..
I går söndag var vi på ikea och köpte lite ramar till alvas 1 årskort som vart sååå fina.. Och lite klädgalgar, en klädstång och lite ljus såklart ;) Sedan vart det storhandling på ica maxi och en sväng förbi plantagen för att byta ut mina sommarblommor mot höstblommor! SÅ!
I dag kommer eventuellt anna och Selina och leker.. Jag ska baka en toscakaka till det.. Hej svejs!

Hemma med ALva eller på picknick med arbetskollegor? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0