Överraskning

I går var jag ut till ToysRus och köpte hästen =) Nu står den i hallen.. Alva har vart och känt lite på kartongen, men jag har ställt sidan med bilden på in mot väggen så hon inte kan tjuvkika ;) Sedan var jag på ica Maxi och handlade bakgrejjer.. Dyrt med socker.. Men så roligt det är att baka! Jag jorde först bullar både vanilj och kanelbullar.. På källen gjorde jag muffins som ska bli cupcakes, ska göra frostingen på tors. som blir rosa (såklart) med hjärteströssel.. Sedan gjorde jag chockladkaka med cockladtrippel.. Sjuuuuukt goda! Det är alltså en småkaka i chocklad med smält vit chocklad ringlad över med solrosfrön det var nog den godaste småkaka jag någonsin ätit.. Sedan ska jag göra cakepops på torsdag.. Balleringakaka krossad med filadelfiaost doppad i smällt vit chocklad och så strössel uppepå, men rullar små bollar och sätter på en träpinne.. Och så blir det en princesstårta och en gräddtårta med bär åt Alva =) Jag längar såååå tills kalaset!

I dag hade vi ledig dag så vi bestämde oss för att åka upp till Hudiksvall och överraska mamma och pappa som bodde på Hölicks camping.. När vi precis kommit in i Hudik ringer mamma och säger att de är på väg hem =/ De hade checkat ut och allting.. Men då fick de glatt parkera husvagnen på ica maxipakeringen och så åkte vi ut till campingen igen och strosade.. och vilken camping!!! Den påminner om den campingen som är i sunes sommar.. Träd och skog på en sandstrand typ.. Det vra mycket sand.. Och superfina stugor! Så där tänker vi nog boka en stuga i en vecka till nästa sommar! Var först inne på gotland eller öland men det var så himla fint där uppe och nära.. Är ju bara 18 mil dit.. Vi lunchade och kikade på fåren och sedan åkte vi hem lagomt till em luren..

Här hemma tog vi en cykeltur jag och ALva genom stan och runt på söder.. Sedan lagade vi mat, i dag blev dte ungsstekt falukorv med mos.. Som hon glufsade i sig.. Sedan vart det kvällsbad för henne och för mig blev det en springtur.. Så himla bra det gick då! Var ner på 5, 50 per km.. Helt okej.. Ska BARA ner 50 sek/km nu så är jag nöjd.. Då fixar jag 1 mil på 50 min.. Men jag tvivlar =/

I morgon ska M tattuera sig och jag vet inte vad vi ska hitta på.. På kvällen ska jag ut och äta med Sabina och Linnea.. Tors ska det bakas det sista och städas.. Och så har jag bokat in en helkroppsmassage mina lårmuskler är som fiolsträngar och behöver verkligen mjukas upp.. Det är så stumt när jag springer + att jag har en hel del muskelknutor i ryggen.. Ska bli skönt..
Nej nu ska jag fortsätta läsa min sjukt bra bok! "Varför gråter inte emma" det handlar barnamorden i arboga som hände för några år sedan med en tyska inblandad! Boken är super!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0