Näst bästa dagen i mitt liv

För 6 augusti 2010 är den absolut bästa! För exakt 1 år sedan nu var du 1 timme gammal.. Då hade du precis plockats ut ur en varm skön livmoder som du vägrade släppa taget om.. Efter två veckors övertid och med 1 veckas nattligt värkarbete var det en trött mamma men en ännu tröttare livmoder som höll på att ge upp.. Du kom aldrig så långt som ner i förlossningskanalen ens innan du höll på att dö utav syrebrist.. Som tur var var vi bara 30 sekunder från operationsbordet just då.. Nu har jag ett fint ärr längst ner på magen som påminner mig om dig varenda dag =) Och om hur nära det var att vi aldrig skulle ses över huvudet taget..

Mycket har hänt sedan dess.. Otrligt mycket.. I början låg du bara i mitt knä och tittade på våran svarta takfläkt, just nu står du och river i vedspisen i köket.. Som vi tjatar om hela tiden att du inte ska röra.. Jag vet att vi kontrollerade hörseln på BB men den tycks ha slutat fungera på vägen..

Gårdagen var den nästa bästa i mitt liv då vi hade 1 årskalas för pruttan.. Jag jobbade natt och sprang hela vägen hem så fort jag slutade.. Utav oss fick hon gunghästen, lite lego och byggklossar..



Mycket gott fika blev det



Hon fick så himla mycket fina presenter av allihopa



Och så fick hon smaka tårta för första gången! Gräddtårta med banan och jordgubbar ;)



Tack alla underbara människor som var här och gjorde kalaset ännu bättre ;)

I dag hoppas vi att vädret blir lite bättre till eftermiddagen, eftersom vi ska åka till Hofors och sitta ute i parken och lyssna på rock..
Nu ska vi kila upp och väcka pappa! HA en bra dag allihopa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0