Måndag eftermiddag

Men vad fort den här dagen gick då? Måndag eftermiddag och jag har inte hunnit in i duschen än! OCh ändå har jag vart uppe sen kl 6??? Alva sov jättebra i natt men kl 6 var det färdigt.. Så vi steg upp då och haft myspys i soffan halva morgonen och sen åt vi frukost som vanligt.. Hennes tandkött är illrött och en kindtand är på väg att spricka igenom, så vi har nog några fler kinkiga dagar framför oss.. I dag har jag vart och fyndat vinterskor åt prutten.. Ett par rådis och ett par viking allväders för 120 kr, helt okej tycker jag! Sedan har jag haft lite egentid på stan.. Handlade lite åt Alva hon ska precis till å växa i stl 80 och så mycket sådana kläder har jag inte hemma.. En massa klänningar som jag trodde hon skulle hinna växa i till sommaren, men en del har blivit oanvänt! Till mig själv köpte jag en blå/brun randig tröja på gina..

I går jobbade jag.. Det var jättelugnt och vi satt mest av tiden.. Skönt att få vila upp sig på jobbet emellanåt ;) På morgonen hade jag en riktigt bra start! JAg gick till gymmet för att köra intervall på springband.. Och det gick så himla bra! Jag sprang 45 sek med en hastighet på 15 km/h sedan gick jag 30 sek och sådär höll jag på i 20 min.. Jag höll nästan på att trilla av bandet i slutet för jag var så trött.. Gissa om jag har träningsvärk i benen i dag.. Sedan körde jag en ny taktik på gymmet.. I stället för att köra 10 reps x 3 set så körde jag 6 reps x 3 set med skittunga vikter! Det var så himla skoj för jag kunde dubbla alla mina vikter! Och gissa där om jag har träningsvärk i dag.. Man måste variera sig och chocka kroppen... Nu ska jag köra så i några veckor så jag får upp förbränningen lite och lite muskler är ju aldrig i vägen.. Samt att jag hoppas få upp lite fart med hjälp av intervallträningen..

Nu är jag ledig i 3 veckor till innan jag börjar jobba heltid.. Ska njuta av det sista men det ska bli skoj med jobb också.. M jobbar natt i veckan så vi har lite grejjer inplanerade.. I morgon blir det fotografering på gimlins och på onsdag åker vi hem till Hofors och hälsar på..

Gud jag kommer knappt ihåg hur det var att ha den där jättekulan till mage!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0