Utsövd och med nya ben

Gud för en skön natt vi haft! Lite svårt var det att söva gumman i går kväll eftersom hon somnade i bilen på väg hem från Hofors i går.. Men runt 20 somnade hon snurrade några gånger.. När jag kom upp för att lägga mig låg hon på mage på knäna med rumpan rakt upp i vädret, guuud så söt hon var och jag kunde inte hålla mig för skratt.. Men det var enkelt att lägga henne till rätta hon vaknade inte.. Men sen måste ju jag titta på tv innan jag kan sova, det går inte utan.. Och då blev ju lillan störd såklart vaknade x flera och jag vet inte riktigt när vi somnade.. Kl 5 vaknade jag och flög upp som en raket (hade ungefär samma känsla som när man sovit över) sprang fram till Alvas säng men där låg hon och sov så sött, tvärs över sängen och nu vågade jag inte flytta henne med risk för att hon skulle vakna.. Drog en filt över henne bara och somnade om.. HALV SJU! Vaknade hon.. DÅ har hon sovit Nästan hela natten... Hur underbart som helst!

På fm busade vi som vanligt och hon sov på trappen och jag fick plugga lite, har inte tagit en promenad på snart 2 veckor.. Men bara tentan är över så ska det bli som vanligt igen på fm promenaderna.. Sen fick jag en akut tid hos Annette, Antons mamma för att massera ut mina vader.. Och som det hjälpte! Helt otroligt skönt att kunna springa igen.. Och som jag sprang! Åkte direkt upp till hemlingby efter massagen och kutade två varv runt 2 km slingan på 23! minuter.. och då bör tilläggas att det är en låååång seeeeg backe på slutet, som jag tog TVÅ gånger i en jäkla fart.. Jag är såååå tacksam över massagen.. Men ont gjorde det! Mina vadmuskler var hårda som bowlingklot och det var i muskelfästen bakom smalbenet som jag haft så sjukt ont.. Men nu är det över och jag ska bättra mig med stretch, massera med liniment så ska nog det där gå över..

På em har vi vart på babysim, och Alva skötte sig som vanligt superbra! Vi har dykt, åkt kana och sjungit.. Nu väntar vi på pappa som är på friskis och träna sen ska vi äta kyckling.. Jag ska lyxa till det lite med nötter i kväll.. Och se sista avsnittet av sons of anarchy!
Alva ska sova i eget rum i natt förresten! Hoppas det går bättre så slipper vi störa henne med våran tv.. Jag kommer dock ha babyvakten på utifall jag inte hör henne ropa genom väggen =)

Oj vilken dag det blev.. Mycket har vi hunnit med.. I morgon ska jag trycka in det si´sta oi huvudet inför tentan och packa en massa inför fjällen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0